Szanowni Mircy, zna może ktoś z Was dobrą książkę (e-book, papier - obojętnie) do nauki gry w szachy? Chodzi mi raczej o taktykę i dobre praktyki, trening niż podstawy typu nazwy figur.
@tb0171: Jeśli chodzi ci głównie o taktykę to może M.Surman" Taktyka w grze środkowej "? W sumie ostatnio dość często polecam tę książkę, ale co tam ;) Składa się z zadań dotyczących częstych motywów w grze. Tu masz parę opinii na jej temat:http://www.blog.konikowski.net/2013/01/04/taktyka-w-grze-srodkowej/
@tb0171: Jeśli chodzi o taktykę, to wybór jest dość spory. Dla osoby początkującej polecałbym np. "Tajemnice Taktyki Szachowej" Martina Weteschnika, a potem jakąś książkę z analizą partii Tala (dwa podejścia - pierwsza pozycja podaje usystematyzowaną wiedzę, druga pokazuje piękno taktyki w grze praktycznej). Do tego codzienne ćwiczenia na chesstempo.com.
Przeglądnij sobie ten pdf: http://www.chess.com/download/view/101-essential-chess-tips (z pewnym dystansem, to jest jedno wielkie uproszczenie, ale zasygnalizuje pewne wątki, a Ty będziesz wiedział na co zwracać uwagę w przyszłej nauce, analizie partii itp.)
Na początku fajnie czyta się książki typu "move by move" - np. "Understanding chess move by move" Johna Nunna - w bardzo przystępny, prawie że fabularny sposób, zapoznają czytelnika z pojęciem planów, ideii w grze
#szachy #szachyboners
https://sprzedajemy.pl/abc-szachisty-tadeusz-czarnecki-nr-kat-273,3366002 - to stary tytuł, ale każdy z mojego pokolenia od niej zaczynał ;-)
http://www.bialykruk.com.pl/sklep/index.php?p21977,gra-w-szachy-samouczek-dawid-bronstein - to też stary tytuł, ale ciekawie napisany
Przeglądnij sobie ten pdf: http://www.chess.com/download/view/101-essential-chess-tips (z pewnym dystansem, to jest jedno wielkie uproszczenie, ale zasygnalizuje pewne wątki, a Ty będziesz wiedział na co zwracać uwagę w przyszłej nauce, analizie partii itp.)
Na początku fajnie czyta się książki typu "move by move" - np. "Understanding chess move by move" Johna Nunna - w bardzo przystępny, prawie że fabularny sposób, zapoznają czytelnika z pojęciem planów, ideii w grze