Wpis z mikrobloga

Jest to prawdziwa rozmowa nagrana na morskiej częstotliwości alarmowej

Canal 106, na wybrzeżu Finisterra (Galicja) pomiędzy Hiszpanami a

Amerykanami 16 października 1997 roku.

Hiszpanie (w tle słychać trzaski):

Tu mówi A-853, prosimy, zmieńcie kurs o 15 stopni na południe, by

uniknąć kolizji... Płyniecie wprost na nas, odległość 25 mil morskich.

Amerykanie (trzaski w tle):

Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na północ, by uniknąć kolizji.

Hiszpanie:

Odmowa. Powtarzamy: zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe,

by uniknąć kolizji...

Amerykanie (inny głos):

Tu mówi kapitan jednostki pływającej Stanów Zjednoczonych Ameryki.

Nalegamy, byście zmienili swój kurs o 15 stopni na północ, by uniknąć

kolizji.

Hiszpanie:

Nie uważamy tego ani za słuszne, ani za możliwe do wykonania.

Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na południe, by uniknąć

zderzenia z nami.

Amerykanie (ton głosu świadczący o wsciekłości):

Tu mówi kapitan Richard James Howard, dowodzący lotniskowcem USS

Lincoln marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych; drugim co do

wielkości okrętem floty amerykańskiej. Eskortują nas dwa okręty

pancerne, sześć niszczycieli, pięć krążowników, cztery okręty podwodne

oraz liczne jednostki wspomagające. Udajemy sie w kierunku Zatoki

Perskiej w celu przeprowadzenia manewrów wojennych w obliczu możliwej

ofensywy ze strony wojsk irackich. Nie sugeruje... ROZKAZUJE WAM

ZMIENIĆ KURS O 15 STOPNI NA PÓŁNOC! W przeciwnym razie będziemy

zmuszeni podjąć działania konieczne by zapewnić bezpieczeństwo temu

okrętowi, jak również siłom koalicji. Należycie do państwa

sprzymierzonego, jesteście członkiem NATO i rzeczonej koalicji. Żądam

natychmiastowego posłuszeństwa i usunięcia sie z drogi!

Hiszpanie:

Tu mówi Juan Manuel Salas Alcántara. Jest nas dwóch. Eskortuje nas

nasz pies, jest też z nami nasze jedzenie, dwa piwa i kanarek, który

teraz śpi. Mamy poparcie lokalnego radia La Coruna i morskiego kanału

alarmowego 106. Nie udajemy się w żadnym kierunku i mówimy do was ze

stałego lądu, z latarni morskiej A-853 Finisterra, z wybrzeża Galicji.

Nie mamy gównianego pojęcia, które miejsce zajmujemy w rankingu

hiszpańskich latarni morskich. Możecie podjąć wszelkie słuszne

działania, na jakie tylko przyjdzie wam ochota, by zapewnić

bezpieczeństwo waszemu zasranemu okrętowi, który za chwile rozbije się

o skały; dlatego ponownie nalegamy, sugerujemy wam, iż działaniem

najlepszym, najbardziej słusznym i najbardziej godnym polecenia będzie

zmiana kursu o 15 stopni na południe by uniknąć zderzenia z nami.

Amerykanie:

OK. Przyjąłem, dziękuję.

#coolstory #napewnoniebylo #marynarkawojenna
  • 3