Dzisiaj postanowiłem założyć sobie internetowe konto ZUS (PUE). Zarejestrowałem się, podałem co trzeba i jak trzeba. System każe mi jechać do ZUS to potwierdzić. No to w samochód i do miasta. Wchodzę do placówki. Bajka, nikogo poza mną. Biorę numerek A008. Siadam sam, naprzeciw mnie 6 okienek w których siedzi 6 urzędników. Ich wzrok wycelowany we mnie. I zaczyna się parodia:
SYSTEM: A004 okienko 3 : nikt nie podchodzi
2min przerwy
SYSTEM: A005 okienko 4 : nikt nie podchodzi
2min przerwy
SYSTEM: A006 okienko 1 : nikt nie podchodzi
2min przerwy
SYSTEM: A007 okienko 5 : nikt nie podchodzi
2min przerwy
SYSTEM: A008 okienko 2: w końcu ja
Olałem te 8 min bo to nie jest jakaś duża strata. Pani poprosiła o dowód i powitała mnie na pokładzie tej elektronicznej rewolucji. Wszystko załatwione w 1min i do domu.
Wpisuję login, hasło i ... "Konto zablokowane"!
No nic przypomnę hasło, może złe wpisałem. Dostaję komunikat: "Błędne dane"
Ok. Pewnie coś się w systemie chrzani. Uruchamiam konsultanta. Ciekawostką jest, że tak jak w placówce czeka się 8 min za swoją kolejką tylko dlatego, że wygenerowane jest X pustych rezerwacji to w systemie konsultacji czeka się 3min na odpowiedź konsultanta. A sama rozmowa:
JA: Dzień dobry, nie mogę się zalogować, pisze, że konto zablokowane ....
< 3 min przerwy >
KONSULTANTKA: Zaraz sprawdzę
< 3 min przerwy >
KONSULTANTKA: Konto jest zablokowane
< no co Ty nie powiesz; 3 min przerwy >
KONSULTANTKA: Zablokował je Pan sam logując się i w zakładce ...
JA: Jak mogłem sam skoro nie mogę się zalogować nawet pierwszy raz
< 3 min przerwy >
KONSULTANTKA: To konsultant Panu zablokował. Proszę się udać do oddziału terenowego ....
SYSTEM: A004 okienko 3 : nikt nie podchodzi
2min przerwy
SYSTEM: A005 okienko 4 : nikt nie podchodzi
2min przerwy
SYSTEM: A006 okienko 1 : nikt nie podchodzi
2min przerwy
SYSTEM: A007 okienko 5 : nikt nie podchodzi
2min przerwy
SYSTEM: A008 okienko 2: w końcu ja
Olałem te 8 min bo to nie jest jakaś duża strata. Pani poprosiła o dowód i powitała mnie na pokładzie tej elektronicznej rewolucji. Wszystko załatwione w 1min i do domu.
Wpisuję login, hasło i ... "Konto zablokowane"!
No nic przypomnę hasło, może złe wpisałem. Dostaję komunikat: "Błędne dane"
Ok. Pewnie coś się w systemie chrzani. Uruchamiam konsultanta. Ciekawostką jest, że tak jak w placówce czeka się 8 min za swoją kolejką tylko dlatego, że wygenerowane jest X pustych rezerwacji to w systemie konsultacji czeka się 3min na odpowiedź konsultanta. A sama rozmowa:
JA: Dzień dobry, nie mogę się zalogować, pisze, że konto zablokowane ....
< 3 min przerwy >
KONSULTANTKA: Zaraz sprawdzę
< 3 min przerwy >
KONSULTANTKA: Konto jest zablokowane
< no co Ty nie powiesz; 3 min przerwy >
KONSULTANTKA: Zablokował je Pan sam logując się i w zakładce ...
JA: Jak mogłem sam skoro nie mogę się zalogować nawet pierwszy raz
< 3 min przerwy >
KONSULTANTKA: To konsultant Panu zablokował. Proszę się udać do oddziału terenowego ....
ZUS ( ͡° ͜ʖ ͡°) #zus #takasytuacja #urzad