Wpis z mikrobloga

@dabdanek: nie pierdziel, dobry jest blender, a niektore rzeczy juz nie pamietam co, nawet lepiej robic niz 3dmax, render wbudowany moze nie jest najlepszy, ale reszta daje rade mysle :) mozna osiagnac dobry efekt
@porque: nie no, troszkę to heheszky, robiłem przy kolesiu, co wymiata w blenderze i zastanawiałem się jakim cudem to tak szybko wszystko ogarnia.

ale siedząc w MAXie i włączając blendera, to dla mnie było nie do opanowania...

a renderer w ogóle jakiś..."dziwny", zupełnie odwrotnie działał niż w MAXie

@dabdanek: ja tak samo jak bawilem sie na poczatku blenderem, potem 3dmax chcialem zobacyzc, to nie moglem ogarnac podstaw, bo wszystko dziwne takie sie wydawalo. Jednak poczatkowe przyzwyczajenia wygrywaja :) wazne ze sie robi co ma sie robic, o v-ray tez slyszalem :D podobno dobry, ja tak wiesz dla sportu i w szkole mialem, wiec wiesz podstawy podstaw. Dlatego polecilem tamtego bo jest darmowy nie wiem jak ten v-ray :D
Jednak poczatkowe przyzwyczajenia wygrywaja :)


@porque: dokładnie :P

no ja też dla sportu i zabicia nudy. A potem przeszedłem od scenek do lekkiego gamedevu, odpuściłem sobie renderingi. Jak rendering obiektu, to teraz Marmoset Toolbag.

Większość renderingów to były wnętrza do domów co ojciec wykańczał, we v-ray ogarnięcie oświetlenia zajmowało mi #!$%@? czasu. Teraz to pewnie bym się tylko przeżegnał i wyłączył MAXa xD

@OldPike: pokaż jak poprawisz :P
@OldPike: Potwierdzam to co pisał @internetowyjanusz . Blenderowy Cycles wymiata (zwłaszcza, że to juz render który korzysta z odbić światła, dłużej liczy ale jest lepszy) i jest prostszy od BI (Blender Internal) - wystarczy nauczyć się podstaw w edytorze nodów i można działać cuda ;)

A w BI z tego co pamiętam to wystraczyło dać więcej sampli na świetle i wtedy ciebie były takie bardziej rozmazane (miekkie)
@internetowyjanusz: Ale żeby wyrenderować scenę w dobrej jakości (bez szumów) trzeba użyć sporej ilości sampli i nawet render na GPU (jedynie te z CUDA - mantle ssie) nie pomoże, chociaż fakt troszkę przyzpieszy ;]