Wpis z mikrobloga

Co do zdarzenia na w 12stym między Lando vs Max

- Red Bull był bardzo dobrze ustawiony pod tą część toru nie dając pola do zyskania wystarczającej przewagi McLarenom.
- Max jest świetnym obrońcą, doskonale opóźnia hamowanie, dodatkowo umie być dokładnie w tej części toru w której najbardziej zniweluje szansę na atak przeciwnika.
- Lando wykonał doskonałą próbę. Zrobił co mógł i raczej nie było miejsca na nic więcej.
- Lando ryzykował opony na zewnętrznej stronie zakrętu kolejnych prób mogło już nie być bo nie dość, że koniec wyścigu to przewagi nowej gumy
- Max zrobił to co robi zawsze. Opóźnił hamowanie, agresywnie przestrzelił zakręt. (Wywiózł go za tor)
- Lando był po zewnętrznej, dokonał wyprzedzania poza torem. Zgodnie z przepisami należy mu się kara.
- Legalnie, nie znaczy uczciwie. Max celowo przestrzelił zakręt.
- Czy należy się Max za to kara? Nie sądzę bo kierowca po wewnętrznej ma prawo bronić zakrętu. Ryzykuje ten który atakuje od zewnętrznej.

Czy szkoda? Trochę tak. Lando dostał zasłużoną karę wg przepisów ale jako kibice ciężko go obwiniać za to, że walczył do końca.

#f1
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

doskonale opóźnia hamowanie


@Raa_V: tak opóźnia hamowanie, że potem się nie mieści w torze. FIA ma dziury w regulaminie. Powinna się zająć tym, że jak ktoś opóźnia hamowanie, a w konsekwencji nie mieści się w torze to nie ma prawa do zakrętu i musi zostawić miejsce kierowcy po zewnętrznej albo dostać karę.
Przecież tak samo było na początku kariery maxa gdy zmieniał tor jazdy podczas hamowania co było w c--j
  • Odpowiedz
@Raa_V w pełni się zgadzam z całym wpisem - natomiast pytanie jest zasadnicze i nawet tego zabrakło w oficjalnym uzasadnieniu tej kary - czy Max samemu będąc poza torem nadal utrzymuje prawo do zachowania pozycji w takim przypadku? No sorry, ale opóźnił hamowanie aż nadto, samemu wypadając z toru co moim zdaniem powinno z automatu odbierać mu prawo do obrony pozycji - skoro obaj kierowcy byli poza torem no to dlaczego
  • Odpowiedz
ktoś opóźnia hamowanie, a w konsekwencji nie mieści się w torze to nie ma prawa do zakrętu i musi zostawić miejsce kierowcy po zewnętrznej albo dostać karę


@Chris_Karczynski: Ale tak chyba jest, jakiś wykopek podrzucał kawałek przepisów. Po prostu sędziowie traktują je wybiórczo
  • Odpowiedz
tak opóźnia hamowanie, że potem się nie mieści w torze. FIA ma dziury w regulaminie. Powinna się zająć tym, że jak ktoś opóźnia hamowanie, a w konsekwencji nie mieści się w torze to nie ma prawa do zakrętu i musi zostawić miejsce kierowcy po zewnętrznej albo dostać karę.


@Chris_Karczynski: XD XD XD XD
  • Odpowiedz
@Chris_Karczynski nie ma dziur w regulaminie. Ma zostawić miejsce jakby byli na równi lub Norris byłby przed nim. W Apexie Max był znacząco z przodu, więc nie musiał zostawiać komuś miejsca. Dostał potem ostrzeżenie za wyjazd poza tor. Zasada w tej sytuacji jest jedna - nie możesz wyprzedzać poza torem, kropka
  • Odpowiedz