Wpis z mikrobloga

Zaraz po świętach (wtorek-środa) biorę udział w 24h godzinnym zespołowym konkursie programistycznym (www.deadline24.pl). Psyho też tam będzie, jako jeden z faworytów (wołam @Psyho). Ogólnie konkurs polega na pisaniu jakiejś sztucznej inteligencji, która będzie łączyła się przez TCP z serwerem, pełniącym rolę sędziego i za pomocą tekstowych komunikatów wydawała mu polecenia odnośnie ruchów w pewnej grze (której zasady poznamy dopiero po rozpoczęciu). Z częścią związaną ze sztuczną inteligencją i komunikacją sam sobie poradzę, ale mam takie pytanie:

Jak (prosto) wizualizować (graficznie) sytuację w grze ? "Prosto" z perspektywy osoby, która większość czasu spędziła w konsoli :) Przykładowo: jest siatka terenu, gra polega na przemieszczeniu swoich jednostek (żołnierzy), zajmowaniu obszaru i zwalczaniu wroga - jakiej biblioteki użyć, by wyświetlić jakąś prostą szachownicę z ludzikami ? Brałem już udział w podobnym konkursie i ktoś stanowisko obok rysował sobie siatkę z rozmieszczeniem rur, animacją przepływu wody i nawet scroolem (!) planszy... (a ja w międzyczasie pisałem komunikaty w konsoli "na polu x y jest A").

Nie potrzebuję żadnych wodotrysków, tylko zorientowanie się, jak wygląda sytuacja po tym co moja SI nawyczyniała. Najchętniej C++, ale niekoniecznie.

#programowanie #programowaniegier #grafikakomputerowa #kiciochpyta
  • 4
My używamy CImg.h - ma dość mało funkcjonalności, ale ma wszystko co jest potrzebne (tworzenie okien, rysowanie primitives, interfejs myszki/klawiatury). Zaleta to prostota instalacji i obsługi, oraz działa na Win/Linux.