Wpis z mikrobloga

@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: taka mała dygresja Vrr w tv fajna rzecz gdy fpsy skaczą między 100-120 klatek, ale „upłynniacze” w tv które dodają klatki pośrednie robią niesamowitą sieczkę z obrazu i ni #!$%@? tak się nie da grać. Niektórzy potrafią tak oglądać filmy albo sport ale nawet to mnie irytuje.
  • Odpowiedz
który nie ma upłynniania ruchu jak nowoczesne telewizory


@czlowiek_z_lisciem_na_glowie:
Nie grałem na konsoli podłączonej do TV od czasu PS2 ale czy to nie jest czasem tak, że takie upłynniacze wprowadzają dodatkowe opóźnienie, co jest jeszcze bardziej irytujące? Jak się w TV wybiera tryb PC czy Gry to wyłącza wszystkie "ulepszenia" aby właśnie zminimalizować latencję i na pewno PC komfortowo obsługiwać się nie da z włączoną interpolacją klatek.
  • Odpowiedz
Niektórzy potrafią tak oglądać filmy


@dqdq1: Filmy z włączonymi upłynniaczami wyglądają jak teatr telewizji, zupełnie ulatuje magia kina; kompletnie nie wiem jak niektórzy mogą tak oglądać filmy i seriale, sport jeszcze rozumiem.
  • Odpowiedz
@smk666: Tak, upłynniacze zazwyczaj dodają tak zwany 'input lag' -- czyli opóźnienie miedzy wykonaniem akcji na kontrolerze, a wyświetleniem tej akcji na ekranie TV -- chociaż są wyjątki: np. w wybranych modelach Samsunga w trybie 'Gry' jest możliwość włączenia interpolacji klatek, która z 30fps-ów robi 60fps-ów i prawie nie zwiększa wspomnianego 'input laga'.
  • Odpowiedz
jest możliwość włączenia interpolacji klatek, która z 30fps-ów robi 60fps-ów i prawie nie zwiększa wspomnianego 'input laga'.


@adam-nowakowski:
Musi zwiększać, aby wygenerować dodatkowe klatki algorytm musi "obejrzeć" klatkę właśnie wyrenderowaną i porównać ją do poprzednie rzeczywistej zanim ją wyświetli. Idea większej ilości klatek na sekundę to właśnie głównie minimalizowanie laga, bo to on najbardziej negatywnie wpływa na rozgrywkę - przy 30 fps będzie to do 33,(3) ms, przy 60 do
  • Odpowiedz
  • 0
@Smartek niska płynność na mniejszym ekranie jest zdecydowanie mniej zauważalna. Z rozdzielczością to samo. To nie tylko moje spostrzeżenie ale i Digital Foundry czy Arhn.eu . Mój szwagier zatwardziały PCtowiec grający w 120fps myślał że na Switchu Wiedźmin jest w 60fps. Był pewien że to nie jest 30, twierdził że 30 go kłuje w oczy, dopoki nie odpaliłem mu licznika FPSów
  • Odpowiedz