Wpis z mikrobloga

@Hilalum: @stefan_pmp @SpaceMonkey No wykopki jak zawsze lubią mieć wielkie państwowe monopolistyczne molochy. Rozbicie PKP na kilka spółek musiało się zdarzyć i tyle.
Z najważniejszych spraw. Wydzielenie PKP PLK było konieczne, aby możliwe było wprowadzenie konkurencji na tory kolejowe. Bo jako jedna spółka uniemożliwiałaby dostęp do torów. Co nawet przy dzisiejszym podziale i wydzieleniu PKP PLK się dzieje w pewnym zakresie. Ale gdyby nie podział nikt inny by nie uzyskał dostępu do torów.
Dodatkowo podział na koleje regionalne i PKP Intercity sprawił, że przynajmniej częściowo konkurują o pasażerów.
Doszło do prywatyzacji.
I tak dalej
  • Odpowiedz
@Dragonan nie, ja akurat lubię gdy rodziny polityków mają szansę rozwijać swoje talenty w spółkach. W imię zasady rodzina na swoim. Wyraźnie napisałem jest za mało spółek.

  • Odpowiedz
@SpaceMonkey: Ale wiesz, że taki Comarch, o której myślałeś że jest jedną firmą to ponad 50 spółek, w tym co najmniej 19 w Polsce.
https://www.comarch.pl/o-firmie/grupa-kapitalowa-i-spolki-stowarzyszone/

I podział na spółki utrudnia zatrudnianie rodzin polityków. Bo wewnątrz firmy wybór dyrektora działu czy części firmy, firma nie musi upubliczniać. A w spółce akcyjnej wybór głównego dyrektora będzie publiczny.
  • Odpowiedz
@Hilalum: żebyś się nie zdziwił jak taka istnieje. Mój kolega budowlaniec jak budował drogę przez tory to musiał pisać do 12 (!) spółek PKP w sprawie ustalenia zatrzymania ruchu. Trzeba tak dzielić firmę bo dzięki temu w każdej jest prezes zastępca itd i każdemu oczywiście premie nagrody
  • Odpowiedz
@Dragonan No nie wiedziałem bo nigdy nad tym się nie zastanawiałem. Tylko jakie to ma znaczenie? Mogą mieć nawet 2137 spółek w tym 4 w Wadowicach. Pisząc o rozdrabnianiu na spółeczki miałem na myśli nasze koleje i nie, nie chce jednego molocha PKP. Pewnie nikt tego nie chce w tym wątku.

Kibel na dworcu jest zamknięty a profilem spółki przerzucają się odpowiedzialnością kto im zarządza. Do tego odnosił się mój komentarz.
  • Odpowiedz