Wpis z mikrobloga

Jest tutaj jakiś master od reklam meta? Mam szybkie pytanie:
Zainstalowałem pixel meta na moim sklepie z kursami online. Chcę "nakarmić" pixel jakimiś wartościowymi danymi odnośnie ludzi, którzy się tam pojawiają. Jaką odpalić kampanię reklamową, żeby pozyskać tam ruch i nazbierać danych?
Dzięki!

#marketing #reklama #ecommerce #meta
  • 8
  • Odpowiedz
@Frwrd05: mógłbyś nastawić kampanię na ruch ale będzie to jedynie strata pieniędzy, kampania powinna być przede wszystkim nastawiona na sprzedaż bo taki jest cel Twojej strony. Niestety reklamy meta dobrze działały to musisz miec tygodniowo dużo konwersji, dobrze jest więc mieć odpalone również google ads, które łatwiej się konwertują jeżeli masz dobry produkt i dobrze ustawioną kampanię.
Jaki masz budżet na reklamy meta? Czy wiesz kto jest Twoim klientem?
  • Odpowiedz
@DrGreen_2 nie wiem czy na kursy od razu jest konwersja przez reklamę. To co najważniejsze to najpierw zainteresować użytkowników oferta - więc reklama na ruch jest jak najbardziej ok - ważne co będzie na stronie docelowej (landing page). Później tych którzy byli zainteresowani targetujesz pixelem na nową reklamę z celem sprzedaż.
  • Odpowiedz
@margitsziget: konwersja jest to co ustawisz jako konwersje. Nie warto tracić pieniądze na ruch jeżeli Twoim celem jest sprzedaż, ruch mozesz kierować jak Twój model boże psy to artykuły, których przez ruch możesz zainteresować swoimi treściami. Jak masz sklep czy kursy to tylko i wyłącznie sprzedaż.
A jak chcesz tracić pieniądze to sobie ustaw co chcesz. Nie odpowiedziałeś na pytania, i na 99% Twoje reklamy przepala Twój budżet, a rezultaty
  • Odpowiedz
@DrGreen_2 wychodzę z założenia że strategia nie opiera się wyłącznie na sprzedaży. Ale oczywiście to jest moja perspektywa i pewnie nie ma jednej idealnej ścieżki. Robiłam wizerunek i sprzedaż dla nowej marki z branży dziecięcej i nie byłabym tam radykalna że tylko sprzedaż się liczy. Ludzie chcą poznać produkt przed zakupem, wiedzieć co z tego będą mieli, budujesz zasięg i kotwiczysz się ze swoim produktem (dzięki czemu kiedy już będą chcieli
  • Odpowiedz
@margitsziget: ogólna strategia nie, ale strategia w meta reklamie tylko i wyłącznie tak.
To o czym mówisz, to lejek sprzedażowy, gdzie na początku główna część targetu (bardziej szeroka), później uderzasz w bardziej wąskie grono, na samym końcu robisz retargeting. Ale w każdym z tych etapów zawsze celem jest sprzedaż, chodzi o nauczenie algorytmu aby wyszukiwał do celowo osoby, które kupują produkt jaki sprzedajesz. Dlatego mają również reklamę w Google generujesz
  • Odpowiedz
@Frwrd05 no tak, racja. Ale tak z ciekawości - na co wtedy konwersja jak masz kursy? Też na sprzedaż? Bo mam wrażenie że to mega drogo wyjdzie jeśli nikt nie kojarzył wcześniej ziomka od kursów. Btw - a jeśli np zależy komuś tylko na ruchu to też polecasz google ads?
  • Odpowiedz
@margitsziget: nie wiem co sprzedajesz, za ile, i dlaczego ktoś miałby kupić Twój produkt? Czy jest on lepszy niż inne na rynku? Czy jest unikalny? Itp itd. Jak zrobiona jest strona itd. Jakie są zachęty, do tego powinien być dobrze ustawiony lejek na sprzedaż za pomocą marketingu mejlowego.
No i jeżeli targetujesz odpowiednie osoby to sprzedaż również drogi produkt
  • Odpowiedz