Wpis z mikrobloga

@KrolJulian: Napęd kosztuje 300-500zł a teraz podlicz ile wydasz na smary, czyściki, szmatki, plus czas( ͡° ͜ʖ ͡° )*:Wystarczy psiknać smarem na nagrzany łańcuch jak sobie człowiek przypomni xD
  • Odpowiedz
@KrolJulian: jak zaczyna rdzewieć XD A na zimę można zabezpieczyć Hipolem, świetnie się sprawdza.
IMO większy wpływ na zużycie/rozciąganie ma moc maszyny. U siebie przejechałem 17k od nowości i nawet nie musiałem naciągać, a praktycznie olewam temat smarowania.
  • Odpowiedz
@KrolJulian: Miałem Olejarkę ale przy mniejszych przebiegach więcej okazało się z nią kłopotu niż pożytku. Teraz kupuje dobrej jakości smar w sprayu i tyle. Po myciu, deszczu, co drugie tankowanie, jak sobie człowiek przypomni. Nie ma się co nad tym spuszczać też, jak nie nasmarujesz jeden tydzień będzie żył
  • Odpowiedz
@KrolJulian: Czyścić, jak nie wiesz co ze sobą począć. Ja czyszczę z 2-3x na sezon. używam oleju napędowego. Smaruję częściej, używam oleju przekładniowego, a konkretniej, to Hipol. Parę lat temu, naprawiałem silnik Pannonia, ale później rozebrałem ją na części pierwsze, zlałem olej z silnika i żeby się nie marnował, to smaruję łańcuch w moto.
  • Odpowiedz
@KrolJulian: Powiem tak - z doświadczenia. Kolega z CBF600 mówił "no tak co 500 km max nafta, pędzelek, smar a jak po deszczu to zawsze". Natomiast ja - jak mi się przypomni i jak łańcuszek będzie #!$%@? jak nieboskie stworzenie. Po 5000 km nawet nie wymagał naciągania bo mieścił się w tolerancji do 30 mm luzu a czyszczony był ze dwa razy. A silnik to V-ka która teoretycznie mniej delikatnie
  • Odpowiedz
@KrolJulian: ja smaruję co 400-500km głównie ze względu na głośniejszą pracę napędu jeżeli wymaga smarowania (to też zależy sporo od charakterystyki motocykla). Do smarowania używam puchy, obecnie jest to Belray ale na wypróbowanie mam też Valvoline (z polecenia znajomego ale jeszcze nie testowałem). Jedynie po jeździe w deszczu smaruję od razu, niezależnie od przebiegu od ostatniego smarowania.

Nie polecam używać żadnych olejów (np. do łańcuchów rowerowych) w celach innych niż
  • Odpowiedz