Wpis z mikrobloga

[Uwaga: będzie długo. O mediach]

Trwa protest dziennikarzy i wydawców po próbie wdrożenia przez Polskę dyrektywy o prawie autorskim. Dyrektywa nakazuje, by platformy internetowe dzieliły się z twórcami treści przychodami z reklam.

Politycy w Polsce chcą, żeby media i bigtechy same ustalały stawki, bez narzucenia minimalnych ram w negocjacjach.

Cały apel m.in. na „Wyborczej

Z naszej perspektywy to większy problem:

Platformy i wyszukiwarki od lat próbują zatrzymywać użytkowników w ekosystemie swoich produktów. Wszystko, by móc zebrać dane i czerpać zyski z wyświetlanych reklam. W efekcie żerują na pracy twórców, a śledząc każdy ruch na platformie, pozyskują informacje, które służą do personalizowania reklam i wzmacniają przewagę big techów w branży reklamowej.

Social media używają algorytmów rekomendujących treści, optymalizowanych na zaangażowanie. Dlatego widzimy to, co nas przykuje. Głównie to, co podnosi ciśnienie.

Cel: „user” ma jak najdłużej klikać i scrollować. I dostarczać dane.

*Wydawcy są świadomi zasad tej gry i od dawna się na nie godzą.*
Walcząc o udział w reklamowym torcie, wypuszczają na media społecznościowe takie treści, które „lubią” algorytmy. Zwiększają podaż treści być może niskiej jakości, ale za to polaryzujących.

Jeśli chcą być wiarygodnymi partnerami w walce z modelem biznesowym wielkich platform, muszą swoimi działaniami pokazać, że stoją po stronie interesu społecznego:
- zrezygnować z inwazyjnego śledzenia czytelników na rzecz reklamy,
- wyłączyć pop-upy wymuszające “zgody”
- unikać tworzenia click-baitów.

Zapraszamy na jasną stronę mocy w walce o prywatność!

Grafika: Jak działa personalizowana reklama internetowa, którą widzicie na prawie wszędze? Podstawy tłumaczymy na infografice. A jeśli wiesz więcej, zachęcamy do sprawdzenia się w quizie
#prawo #polska #media #marketing #internet
panoptykon - [Uwaga: będzie długo. O mediach]

Trwa protest dziennikarzy i wydawców p...

źródło: mikrosekunda_w_sieci

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • 0
UWAGA!!Wołam użytkowników, którzy zaplusowali wpis z wołaniem. Jeśli chcesz widzieć, co wrzucamy, zaobserwuj profil:

  • Odpowiedz
@panoptykon: tl;dr: Jeśli media nie chcą śmierdzieć hipokryzją, to powinny również same zmienić swoje systemy reklamowe i to jak monetyzują działalność, bo obecnie nie są święte i grają tak samo jak wielkie platformy.
  • Odpowiedz
*Wydawcy są świadomi zasad tej gry i od dawna się na nie godzą.*

Walcząc o udział w reklamowym torcie, wypuszczają na media społecznościowe takie treści..


@panoptykon:

Nie godzą się, ale się godzą, "nie chcom ale muszom". Jedyna różnica między jednymi a drugimi a jest kwestia kasy i zasięgów. Są tak samo "źli", niech wszyscy giną.
  • Odpowiedz
  • 0
@kels: właściwie media same dla siebie nie śledzą. Dopiero przy "współpracy" z bigtechem widać, że media po prostu służą takiemu Google'owi czy innemu Amazonowi za kopalnie, z których wydobywa się dane.
  • Odpowiedz
Platformy i wyszukiwarki od lat próbują zatrzymywać użytkowników w ekosystemie swoich produktów. Wszystko, by móc zebrać dane i czerpać zyski z wyświetlanych reklam. W efekcie żerują na pracy twórców, a śledząc każdy ruch na platformie, pozyskują informacje, które służą do personalizowania reklam i wzmacniają przewagę big techów w branży reklamowej.


@panoptykon: Dodatkowo np. wyszukiwanie w Google działa coraz gorzej. Lista wyników jest ograniczana. Kiedyś lista wyników była znacznie dłuższa, teraz jest chyba sztucznie zawężana.

Social media używają algorytmów rekomendujących treści, optymalizowanych na zaangażowanie. Dlatego widzimy to, co nas przykuje. Głównie to, co podnosi
  • Odpowiedz
  • 0
@kels: i rozumiem, że większość mediów tworzy cały system reklamy personalizowanej / remarketingu, a nie korzysta z Google czy jakiegoś Criteo. Oraz wcale nie analizują ruchu dzięki Google Analytics, tylko mają analitykę Matomo na własnym serwerze. Portale nie wymuszają też zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych przez kilkaset podmiotów?

Mam głębokie przekonanie o swojej racji, ale chętnie się go pozbędę.
  • Odpowiedz