Aktywne Wpisy
lubie_pic_kakao +115
Tymczasem nasi "świadomi" użytkownicy wykopują fejkową ruską stronę.
Brak jakichkolwiek informacji o redakcji, w stopce copyright od 2011 mimo iż w bazie WHOIS widać, że domenę "geopolityka.org" zarejestrowano w 2023. Ich polityka prywatności była ewidentnie tłumaczona translatorem. Jedna z sekcji ma tytuł "głoska bezdźwięczna" xD
No i artykuły są po polsku, ale interfejs strony jest po angielsku (np. "Trending", "Comments",
Brak jakichkolwiek informacji o redakcji, w stopce copyright od 2011 mimo iż w bazie WHOIS widać, że domenę "geopolityka.org" zarejestrowano w 2023. Ich polityka prywatności była ewidentnie tłumaczona translatorem. Jedna z sekcji ma tytuł "głoska bezdźwięczna" xD
No i artykuły są po polsku, ale interfejs strony jest po angielsku (np. "Trending", "Comments",
![lubiepickakao - Tymczasem nasi "świadomi" użytkownicy wykopują fejkową ruską stronę.
...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/1cac39b26cedafe9c376fb55e9374cb5b9cdcd54c8eca68b99333d4fc4304789,w150.png)
źródło: fake
Pobierz![Graner](https://wykop.pl/cdn/c0834752/ce228c3ceab299ecaa108fa421701e16203739eadc36ef2810128f1b6a9e14d2,q60.png)
Graner +38
Trwa protest dziennikarzy i wydawców po próbie wdrożenia przez Polskę dyrektywy o prawie autorskim. Dyrektywa nakazuje, by platformy internetowe dzieliły się z twórcami treści przychodami z reklam.
Politycy w Polsce chcą, żeby media i bigtechy same ustalały stawki, bez narzucenia minimalnych ram w negocjacjach.
Cały apel m.in. na „Wyborczej”
Z naszej perspektywy to większy problem:
Platformy i wyszukiwarki od lat próbują zatrzymywać użytkowników w ekosystemie swoich produktów. Wszystko, by móc zebrać dane i czerpać zyski z wyświetlanych reklam. W efekcie żerują na pracy twórców, a śledząc każdy ruch na platformie, pozyskują informacje, które służą do personalizowania reklam i wzmacniają przewagę big techów w branży reklamowej.
Social media używają algorytmów rekomendujących treści, optymalizowanych na zaangażowanie. Dlatego widzimy to, co nas przykuje. Głównie to, co podnosi ciśnienie.
Cel: „user” ma jak najdłużej klikać i scrollować. I dostarczać dane.
*Wydawcy są świadomi zasad tej gry i od dawna się na nie godzą.*
Walcząc o udział w reklamowym torcie, wypuszczają na media społecznościowe takie treści, które „lubią” algorytmy. Zwiększają podaż treści być może niskiej jakości, ale za to polaryzujących.
Jeśli chcą być wiarygodnymi partnerami w walce z modelem biznesowym wielkich platform, muszą swoimi działaniami pokazać, że stoją po stronie interesu społecznego:
- zrezygnować z inwazyjnego śledzenia czytelników na rzecz reklamy,
- wyłączyć pop-upy wymuszające “zgody”
- unikać tworzenia click-baitów.
Zapraszamy na jasną stronę mocy w walce o prywatność!
Grafika: Jak działa personalizowana reklama internetowa, którą widzicie na prawie wszędze? Podstawy tłumaczymy na infografice. A jeśli wiesz więcej, zachęcamy do sprawdzenia się w quizie
#prawo #polska #media #marketing #internet
źródło: mikrosekunda_w_sieci
Pobierz@panoptykon:
Nie godzą się, ale się godzą, "nie chcom ale muszom". Jedyna różnica między jednymi a drugimi a jest kwestia kasy i zasięgów. Są tak samo "źli", niech wszyscy giną.
@panoptykon: Dodatkowo np. wyszukiwanie w Google działa coraz gorzej. Lista wyników jest ograniczana. Kiedyś lista wyników była znacznie dłuższa, teraz jest chyba sztucznie zawężana.
Mam głębokie przekonanie o swojej racji, ale chętnie się go pozbędę.