Wpis z mikrobloga

Będzie 2 tydzień jak godzinkę - dwie dziennie (czasem mam dzień czy dwa przerwy) dłubie sobie przy moto, no i lubię to ( ͡º ͜ʖ͡º) wiem, że normalnie mało kto zwraca na to uwagę, ale lubię mieć w 100% sprawna i przygotowana maszynę. Jeśli chodzi o silnik to zostawiam mechanikowi, ale resztę rzeczy ogarniam sam. Do zrobienia miałem oringi króćców termostatu, a wyszło jak zawsze ( ͡º ͜ʖ͡º)

- zmieniłem klamki, gdzie wyczyściłem mocowanie klamek, linki oraz je przed marnowałem
- wyczyściłem i nasmarowalem napęd
- wyczyściłem dokładnie i nasmarowalem dźwignie hamulca tylnego
- zregenerowalem gumy zabieraka
- naciągalem łańcuch
- wyczyściłem zacisk hamulca bo jeden tłoczek minimalnie się blokował, teraz chodzi idealnie
- sprawdziłem grubość tarczy, klocków, stan filtra powietrza - jest OK
- wyregulowalem sprzęgło, klamki, ustawienie kierownicy

Wczoraj zrzuciłem bak w celu zrobienia króćców i następnie:
- króćce
- sprawdzenie świec by mieć pewność, że obydwa gary dobrze pracuja
- wymiana filtra paliwa
- wyczyszczenie baku bo skoro w filtrze było trochę syfu to w baku też może być (er-5 nie mają za dobrych filtrów w baku)
- zdjalem kranik paliwa w celu sprawdzenia membrany, szczelności oraz chce go trochę wyczyścić
- czyszczenie i smarowanie linki gazu przy przepustnicy
- wyczyszczenie trochę z kurzu i syfu pod bakiem

Do tego świeży płyn hamulcowy (to zrobiłem miesiąc temu), zmieniłem (ponownie olej, nie zaszkodzi), nowy płyn chłodniczy (bo stary i tak muszę zlać). Słowem pełen serwis (). Na sam koniec myjnia i pełne czyszczenie felg, setów itp.

Powinienem to zrobić wcześniej, ale nie było czasu, a teraz udało się wyskrobać kilka godzin. Oczywiście obyłoby się bez tego, jeździ? Ano jeździ, ale lubię jak sam coś sprawdzę i ew. zrobię. Liczę, że w tym sezonie nie będę musiał robić niczego prócz smarowania i naciągania łańcucha ( ͡º ͜ʖ͡º)

Z jednej strony szkoda bo er-5 zrobiona na tiptop, a z 2 kusi mnie ją sprzedać bo dłubiac przy niej kręci się codziennie taki jeden dziadek (mój sąsiad btw xD) i codziennie pyta czy ją sprzedam i kiedy sprzedam bo on by ją wziął bo chce wrócić na klasyka. Czy serio chcę ją kupić? Nie wiem, ale trochę chodzą po głowie myśli czy jej nie pchać za dobre pieniądze albo nie wystawić na OLX po zaporowej cenie i jeśli ktoś kupi to szukać czegoś innego xD kupiłbym coś innego tylko po to by przy tym podłubać, pojeździć miesiąc i znowu sprzedać xD. Ja to chyba serio bardziej wolę dłubać przy moto niż na nim jeździć. Niedługo zabieram się z ziomkiem za silnik w jego apce (ja to chyba będę jedynie klucze podawał xD) to może się czegoś nauczę i za rok zabiorę się za zawory, ale na razie jeszcze nie mam wiedzy jeśli chodzi o takie tematy

#motocykle
  • 7
  • Odpowiedz
@zielony_goblin: i plus ode mnie

jak chodzi o zawory w tym silniku, lajtowo bo na śrubkach, więc nie trzeba rozrządu zrzucać

z kolei gdyby przyszło Ci zmieniać łańcuch, to trzeba rozkuć stary i zakuć nowy, więc urządzonko trzeba posiadać
i przy składaniu rozrządu jest myczek ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 1
@amath za zawory na razie się nie biorę, za cienki bolek jestem ( ͡º ͜ʖ͡º) powoli uczę się mechaniki bo to lubię. Jak mam możliwość podpatrzenia jak ktoś coś robi to uważnie się przyglądam, ale obecnie robię jedynie kosmetykę. Może kiedyś wezmę się za silnik ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
stan filtra powietrza - jest OK


@zielony_goblin: Polecam zainwestować w mały kompresor. Przydaje się w domu, jak i przy motorze\samochodzie. Mój filtr powietrza wydawało mi się, że jest spoko. Dopóki nie dmuchnąłem... No i chyba jednak kupię nowy jeszcze w tym sezonie.

- wyczyszczenie baku bo skoro w filtrze było trochę syfu to w baku też może być (er-5 nie mają za dobrych filtrów w
  • Odpowiedz
jak chodzi o zawory w tym silniku, lajtowo bo na śrubkach, więc nie trzeba rozrządu zrzucać


@amath: Złoto. Płytki to niestety trochę więcej #!$%@?, ale też interwały między kontrolą dużo dłuższe. Chociaż od 2004r chyba, Kawasaki zmieniło zalecenia kontroli z 12, na 24k?

i przy składaniu rozrządu jest myczek ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@amath: No i warto przy okazji zaworów, jak już i tak
  • Odpowiedz
@zielony_goblin: #!$%@? bym dostał :)
Ma jeździć i działać a jak nie działa to gwarancja w ASO :)
Ale ja to jestem mechaniczny antytalent więc wiem tylko gdzie się leje benzynę i jak naciągnąć łańcuch (a i tak to drugie mnie #!$%@? niesamowicie).
  • Odpowiedz
  • 0
@Zelazko_MPM znaczy się ja to na swój sposób lubię, uspokaja mnie to. Czasami lubię więcej grzebać niż jeździć i tak sobie 2 tydzień już grzebie, ale już powoli koniec. Do zmiany filtr paliwa, oringi, wyczyścić filtr płynu chłodniczego (nie pytaj xD patent kawasaki, dali filtr na chłodniczym przed ogrzewaniem gaźników XD). Jutro z ziomkiem zrzucamy gaźniki by zobaczyć co tam w trawie piszczy, olej zmieniony i co? I ma jeździć (
  • Odpowiedz
@Zelazko_MPM: @zielony_goblin Ja #!$%@?łem grubszy hajs po zakupie moto na serwis startowy i tak na prawdę trzeci sezon tylko olej zmieniam i paliwo leje. Chyba, że sam coś #!$%@?, to musze naprawić xD A tak ogólnie, tochyba tylko filtr powietrza do zmiany i chyba opony pasuje sprawdzić, czy właściwie napompowane. Chyba sporo racji jest w tym ,że co Honda, to Honda. Chociaż i tak nic nie jest wieczne. Druga
  • Odpowiedz