Wpis z mikrobloga

Mam prostą pompkę zanurzeniową na 12v, która pompuje 12L wody na minutę. Pompka ma tylko dwa stany: włączony, wyłączony. Chcę użyć słuchawki prysznicowej w której jest wyłącznik strumienia wody - co się stanie gdy pompka będzie nadal pracować, ale przepływ wody zostanie zablokowany przez słuchawkę? Jak takie rzeczy są rozwiązywane chałupniczo? Jestem zielony w tych sprawach, a chcę zbudować prosty prysznic kempingowy. help, dziękuję!!

#hydraulika #camping #camper #prysznic
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

co się stanie gdy pompka będzie nadal pracować, ale przepływ wody zostanie zablokowany przez słuchawkę?


@ortopliss: pompka będzie przeciążona, będzie się grzać, może się spalić.

Jak takie rzeczy są rozwiązywane chałupniczo?


@ortopliss: jak się umie, to się dorabia szybko działający czujnik ciśnienia wyłączający pompkę. Albo robi mały hydrofor. A jak się nie umie, to się kupuje gotową pompkę z wyłącznikiem ciśnieniowym.
  • Odpowiedz
Tip jest prosty. Zamontuj oddzielny włącznik do pompy w prysznicu - w sensie, że w pomieszeniu. Zamiast komimbinować z jakimiś automatycznymi zaworami, czy słuchawkami w podpiętym automatycznym włącznikiem. Ja osobiście, to wywaliłem pompkę zanurzeniową i zamontowałem ciśnieniową (koszt niewiele większy), bo jednak jests wygodniejsza.

Pompka zanurzeniowa będzie pompowała cały czas. Zakładam, że zanim się przegrzeje, to albo się po prostu wyłączy, żeby się nie zapsuć (o ile ma zabezpieczenia), albo jakieś łączenie
  • Odpowiedz
@Jarek_P: to ma jeden przycisk reset i nic więcej. gdzie tam jaka regulacja? w zasadzie kupiłem nowe, założyłem i lipa. ciężko zaufać takiemu urządzeniu jeśli jest tak awaryjne.... do tego plasticzane przyłącza, masakra jakaś.
  • Odpowiedz