Aktywne Wpisy
badreligion66 +43
gasnica_pyanowa +19
#korsir wielki, pusty zadufany w sobie, bezrefleksyjny łbie, ponieważ na wczorajszym live nie padło ani jedno słowo przepraszam w kierunku osoby, której życzyłeś śmierci w męczarniach wklejam ponownie zdjęcie z twojego yt i dopóki nie przeprosisz, będzie tu wisiało
jakie są regenerowane sprężarki każdy widzi. Może dołu nie robi, ale górą kiśnie, dotyczy to głównie sprężarek ze zmienną geometrią, a jak to jest z turbo ze stałą geometrią? Te regeneracje też są o kant dupy rozbić, czy z uwagi na stałą geometrię regenerowana sprężarka ma parametry zbliżone do fabrycznie nowej?
#mechanikasamochodowa #motoryzacja #kiciochpyta
Co do samych różnic.
Wirnik jest taki sam. Z resztą jest lepiej, łatwiej naprawić samodzielnie.
Stała geometria, zazwyczaj też ma sterowanie, ale posiada tylko klapę west gate i nie posiada regulacji.
A zmienna zespół łopatek i dźwigni.
W stałej zapieczony west gate, rozruszasz sam. Nie ma potrzeby oddawania
Ogólnie mówiąc to mój silnik jest wyposażony w sprężarkę IHI, w których pęka żeliwo. Pomaga wtedy wymiana żeliwnej obudowy na nową, albo zakup nowej sprężarki od IHI lub zamiennik firmy Nissens.
Na forach, grupach, czy filmikach na YT można spotkać wiele materiałów i tematów poświęconych regenerowanym sprężarkom właśnie ze zmienną geometrią, a mało co można znaleźć odnośnie ze stałą.
@BiletNaKrucjate: bo to raczej przestarzały temat, o kompresorach też nie poczytasz za dużo
@Pangia: Wiele, jak nie większość nowych silników benzynowych ma turbinę ze stałą geometrią. Na przykład 1.4 tsi. 1.4T opla. 1.4 t-jet.
W dieslach się nie spotkałem.