Wpis z mikrobloga

Panowie i Panie,
jakie są regenerowane sprężarki każdy widzi. Może dołu nie robi, ale górą kiśnie, dotyczy to głównie sprężarek ze zmienną geometrią, a jak to jest z turbo ze stałą geometrią? Te regeneracje też są o kant dupy rozbić, czy z uwagi na stałą geometrię regenerowana sprężarka ma parametry zbliżone do fabrycznie nowej?

#mechanikasamochodowa #motoryzacja #kiciochpyta
  • 8
  • Odpowiedz
@BiletNaKrucjate jak dasz to #!$%@? wie jakiej firmy to będzie padło i tyle, nowe turbo kosztuje pewnie 2k+ a jak za regenerację biorą kilka stówek to już mówi jaka będzie jakość tej "regeneracji", ale to tylko moje zdanie
  • Odpowiedz
@BiletNaKrucjate: A co się dzieje z turbiną, że chcesz regenerować? Jak nic poważnego, to nie radze, chyba że masz pewny warsztat. Dużo nie uczciwych firma na rynku. Sam się dałem naciąć.
  • Odpowiedz
@BiletNaKrucjate: Problem ze zmiennymi jest taki, że mało która firma regeneruje je dobrze, a zwłaszcza jak jest pobór oleju. Nie wszyscy wymieniają wirnik. Później ustawiają poniżej nominalnych ustawień, aby pobór oleju nie był zbyt wysoki... Na tym polega cały biznes większości z tych januszy.
Co do samych różnic.
Wirnik jest taki sam. Z resztą jest lepiej, łatwiej naprawić samodzielnie.
Stała geometria, zazwyczaj też ma sterowanie, ale posiada tylko klapę west gate
  • Odpowiedz
@cacyyy: Dziękuję za obszerne wyjaśnienia :D
Ogólnie mówiąc to mój silnik jest wyposażony w sprężarkę IHI, w których pęka żeliwo. Pomaga wtedy wymiana żeliwnej obudowy na nową, albo zakup nowej sprężarki od IHI lub zamiennik firmy Nissens.
Na forach, grupach, czy filmikach na YT można spotkać wiele materiałów i tematów poświęconych regenerowanym sprężarkom właśnie ze zmienną geometrią, a mało co można znaleźć odnośnie ze stałą.
  • Odpowiedz
bo to raczej przestarzały temat


@Pangia: Wiele, jak nie większość nowych silników benzynowych ma turbinę ze stałą geometrią. Na przykład 1.4 tsi. 1.4T opla. 1.4 t-jet.
W dieslach się nie spotkałem.
  • Odpowiedz