Wpis z mikrobloga

Siema,

kupiłem nowy rower Madani Cabrero, który przyszedł w 85% złożony. Jedynie dokręciłem kierownice i pedały. Po pierwszych 10 km lewa korba tak się poluzowała, że było na osi supportu z 2 cm luzu lewo prawo. Musiałem na piechotę wracać do domu xD Nie dokręcałem tego sam, bo w warunkach gwarancji jest to zabronione, nie mam też takiego klucza. Dodatkowo rower ma być po pierwszym przeglądzie 0 i być w pełni wyregulowany.

Jaka może być przyczyna? Jak coś takiego się dzieje, to jaka jest szansa, że wystarczy, ze mi to dokręcą w serwisie i będzie git? Do tej pory obsługa klienta była super, więc pewnie jakoś to rozwiążą, ale i tak jestem ciekawy co powiecie, jak to się luzuje od razu, to może od razu źle wróży?

Wstawiam zdjęcie, ale chyba na nim nie widać za dużo.

#rower
DywanTv - Siema, 

kupiłem nowy rower Madani Cabrero, który przyszedł w 85% złożony. ...

źródło: eae44625-530b-4f8e-a507-3d3af1f6089b

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • 0
@DywanTv Ja bym miał to w dopiero i sobie normalnie jeździł do 0 przeglądu jak się coś #!$%@? to gwarancja, byle byś tylko przegląd 0 zrobił w terminie, a jak chcesz być spokojniejszy i nie mieć sobie nic do zarzucenia to zadzwoń do sprzedawcy czy serwisu i im to zgłoś.
  • Odpowiedz
Powod jest taki, ze korby i wklady na kwadrat sa najtansze, ale rowniez najprostsze w konstrukcji i podatne na odkrecanie (os w miejscu mocowania korby ma ksztalt kwadratu, ktory dodatkowo jest klinem - im mocniej dokrecasz korbe, tym glebiej nabijasz ja na klin). Po pierwsze takie korby najlepiej dokrecac wysokim momentem, a po drugie - stosowac srodek zabezpieczajacy gwinty na srubach wkladu. A i tak jest bardzo duza szansa ze sie zaczna
  • Odpowiedz
  • 0
@HaSSaN: Do sprzedawcy już napisałem. Rower przyszedł też z rysą i lekko poobijany i bez problemu zaproponowali mi wymianę albo zwrot 200 zł, więc są bardzo w porządku.

Ja bym miał to w dopiero i sobie normalnie jeździł do 0 przeglądu.


Ale to mi się odkręca, nie da się jeździć xd
  • Odpowiedz
  • 0
@Sterling_Archer: @HaSSaN A orientujecie się jak dużo miejsca powinno być między korbą a supportem? Czy to w każdym rowerze inaczej. Tutaj nawet jak był dokręcony to ładne kilka cm było. Nie znam się, ale wygląda to jakby tam łatwo mógł wpaść piasek/brud.
  • Odpowiedz
  • 0
@Sterling_Archer:

Najlepsze rozwiazanie na ten problem - wymienic wklad i korbe na cokolwiek na Octalink, Hollowtech 2 czy jakakolwiek inna forme wielowpustu.


Kurcze, ale też nie po to kupiłem nowy rower z gwarancją, żeby zaraz wymieniać podstawowe elementy ( ͡° ʖ̯ ͡°) Wolałbym tego uniknąć. Opinie ma dobre w interncie, wiec chyba nie zdarza się to zawsze/każdemu.
  • Odpowiedz
Nie dokręcałem tego sam, bo w warunkach gwarancji jest to zabronione, nie mam też takiego klucza


@DywanTv: Sprawdzanie czy śruby się nie poluzowały i dokręcanie w razie potrzeby to nie tylko rutynowa czynność eksploatacyjna roweru, ale przede wszystkim podstawa bezpiecznego użytkowania.

Albo źle zinterpretowałeś warunki gwarancji, albo producent jest jakiś odklejony (raczej to pierwsze).
  • Odpowiedz
  • 0
@Hasz5g: W karcie gwarancyjnej mam napisane dokładnie:

"Sprzedawca oświadcza, że rower jest po przeglądzie "0" oraz jest prawidłowo zmontowany i wyregulowany, zdatny do eksploatacji.

Napęd rowerów madani jest zawsze w 100% przygotowania do użytkowania: zarówno dla rowerów w pełni zmontowanych jak i tych, które zakupione zostały w opcji do montażu. Kontroluj poziom dokręcenie dla zachowania własnego bezpieczeństwa podczas użytkowania. Konserwację suportu należy zlecić specjalistycznemu serwisowi."


W takim wypadku rozumiem, sprawdzenia
  • Odpowiedz
producent mówi, że wszystko jest zmontowane i jest wykonany przegląd, to do kolejnego przeglądu można bezpiecznie jeździć.


@DywanTv: w tekście który przytoczyłeś producent mówi "Kontroluj poziom dokręcenie dla zachowania własnego bezpieczeństwa podczas użytkowania.".

Klucz dynamometryczny musisz kupić we własnym zakresie, to jest raczej rzadkość żeby były dołączane do rowerów, powinieneś za to mieć dołączony jakiś prosty multitool którym możesz sprawdzić czy śruba jest luźna.
  • Odpowiedz
  • 0
@Hasz5g: Pożyczyłem klucz, dokręciłem zwykłym kluczem dość mocno, na pewno nie tak, że śruba jest "luźna" natomiast nie wiem jaki był moment. Po 1,5 km jazdy znów zaczęło się luzować. Jesteś w stanie powiedzieć tak na oko, czy takie coś dokręca się bardzo mocno xD
  • Odpowiedz
  • 1
@DywanTv mocno bo jak ktoś wcześniej wspomniał korby na kwadrat działają na zasadzie klina, przez co mają tendencję do samo luzowania się. Możesz spróbować dać klej na gwint, np. loctite.
  • Odpowiedz
@DywanTv: Korbę na kwadrat się w sumie porządnie "dopyerdala". Jeżeli ciągle Ci się luzuje to możesz mieć też pęknięcie na osi, ja u siebie na starym rowerze, którego użytkuje codziennie na trenażerze także mam korbę na kwadrat i pod moim napierdzielaniem nic się tam nie dzieje. Albo ogarniasz narzędzie do odkręcenia i sprawdzasz albo odsyłaj na gwarancję.
  • Odpowiedz
@DywanTv:
Korby na kwadrat dokręca się 40-50Nm, ale warto po wstępnym dokreceniu zrobić rundkę wokół bloku i dokręcić drugi raz.

Generalnie nie trzeba do nich loctite, a wręcz dobrze ich gwint nasmarować.

Jak więcej niż dwa razy trzeba dokręcić to coś
  • Odpowiedz