Wpis z mikrobloga

Znajomy szuka auta benz w kwocie ok 30k zł. Oglądaliśmy już kilka egzemplarzy, ale zawsze było coś, a to coś. Co oglądaliśmy
- Civic 8 1.8- 2 egzemplarze, jeden to tragedia, drugi był spoko z mankemantami w postaci rdzy, więc znajomy sobie darował
- Bravo 1.4 T-jet - tu był ładny, ale klima nie działała ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Astra 1.4 Malowana, powypadkowa, właściciel upierał się, że wszystko fabryczne
- Focus mk3 1.6 ti-vct Ogólnie pozytywne wrażenie, ale znajomy stwierdził, że za bardzo muł

Ogólnie focus bardzo mu spodobał, ale teraz pod uwagę bierze 1.6 ecoboost. No niestety, ale ja się na tych silnikach nie znam, czytałem, że blok z aluminium, bardzo krucha jednostka po akcji serwisowej bo się przegrzewał. Co o tym silniku sądzicie?

Jeszcze dziś na tapetę weszła Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB, a nawet BMW 1 seria 2.0 benz ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #ford #fordfocus
  • 18
  • Odpowiedz
  • 1
@ziemniag: No nie wiem, po prostu czytałem, że te siniki pod wpływem temp lubiły sobie pęknąć, przez co akcja serwisowa.
@MercedesBenizPolska Osobiście gdy słyszę, że klima do nabicia to sobie daruje. Chyba, że sprzedający opuści cenę o kilka tys lub cena jest po prostu niższa. Dlaczego? Bo sam kiedyś się naciąłem i musiałem wymieniać połowę rzeczy bo sprężarka się zatarła...
  • Odpowiedz
@Nano22: o Chryste Panie, za 30k to zawsze coś tam będzie kulało. Skoro Bravo pod względem korozji czyste, to wybierzcie się na weryfikację tej klimy do jakiegoś serwisu. Wymiana skraplacza czy nawet kompresora to i tak maksymalnie 2k, a będzie miał święty spokój.

Z Giuliettą za 30k to ciężka misja. Albo będzie bardzo wysoki przebieg albo ulep.
  • Odpowiedz
  • 0
@kimunyest95: OK 30K zł Myślę, że może być nawet 35k, kwestia stanu samochodu. Teraz znajomy najbardziej napalił się na tego focusa ze względu na rocznik (bravo było z 2010) a focus z 2013r.
  • Odpowiedz
  • 0
@Iskaryota: wiem, dlatego dałem lenny face'a. Słyszałem 2 opinie o tym modelu z tym silnikiem.
1. Jak zrobisz valvetronic to będzie jeździł
2. Jak zrobisz valvetronic to będzie jeździł, ale i tak będą pojawiać się większe czy mniejsze usterki
A znam 2 osoby, które tym jeżdżą- jedna sobie chwali i nic nie robiła, druga właśnie wymienia valvetronic, ale oprócz tego 5msc bezawaryjnie
  • Odpowiedz
@Nano22 Twój znajomy kupi Giuliette 1.4 T-Jet 120 KM za te 30 koła, ale nie spodziewałbym się szału. Dodatkowo modele przedliftowe (do 2013 r) mają problem z korozją progów. Klima automat potrafi sprawiać problemy w postaci wariujących aktywatorów (podobnie jak w Bravo).
  • Odpowiedz
@BiletNaKrucjate: otóż to, mogę jedynie potwierdzić kwestię korozji. Nie wynika to z winy użytkowników czy wypadkowości auta, po prostu progi tuż przed tylną osią są tak genialnie zrobione i prędzej czy później trzeba będzie oddać do blacharza&lakiernika.
  • Odpowiedz
@Nano22: Za 30 kola to szukać Laguny III 2.0 Turbo Akurat ceny F4RT ostro powaliło ale Silnik nie ma fakapów jest mocny można zagazować. Nie gnije. ogólnie znaleźć polifta z 4control to będzie lodzio miodzio
  • Odpowiedz
@kimunyest95: @Nano22 za Bravo dawać 30k? To chyba już świat do reszty zwariował, ja w lutym oglądałem z 2009, co prawda 1.4 90KM ale z LPG, 150 przebiegu i chciał gość 19, ale jednak cena była dla mnie zbyt duża XD a co do Focusa to szukaj raczej 1.6 tivct, ja mam w mk2 zwykły 1.6 i nie jest najgorszy. Dużym minusem jest brak 6 biegu, bo na autostradzie przy 100km/h
  • Odpowiedz
  • 0
@Pepu323: nie 30k, te bravo co oglądaliśmy było chyba za 19k. I chłop nie chciał spuścić 2k mimo, że klima nie działała. A wymiana sprężarki+ czyszczenie układu to nie są tanie rzeczy...
  • Odpowiedz
  • 0
@Pepu323: Na to chwilę jeszcze nic xD Ogólnie brak czasu i oglądaliśmy jeszcze civia, którego jadła ruda i astre w której elektronika działała swoim życiem.
  • Odpowiedz