Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do osób znających się na lotnictwie/samolotach: skąd terroryści z zamachów 11 września wiedzieli w którą stronę lecieć samolotem do wyznaczonego przez siebie celu?

Tam w kokpicie był jakiś radar, na którym mieli mapę USA i widzieli położenie swojego samolotu, czy po prostu "na czuja" lecieli wzdłuż wschodniego wybrzeża/rzeki Hudson, aż zobaczyli Manhattan i dalej poszło już z przysłowiowej górki?

#lotnictwo #samoloty #latanie #wtc
maciorqa - Mam pytanie do osób znających się na lotnictwie/samolotach: skąd terroryśc...
  • 8
  • Odpowiedz
@maciorqa: W skrócie:
1. Na mapie lotniczej odnajdujesz jakiś punkt nawigacyjny nad Nowym Jorkiem nazwany przykładowo ABCDE.
2. Wpisujesz go do komputera pokładowego i zatwierdzasz żeby samolot leciał na ten punkt.
3. Do punktu ABCDE samolot leci na autopilocie, nad Nowym Jorkiem gdy WTC pojawiły się w polu widzenia, można było przejść na sterowanie ręczne i celować w budynki.
4. W kokpicie Boeinga 767 (takie maszyny uderzyły w WTC) jest radar,
przemekg31 - @maciorqa: W skrócie:
1. Na mapie lotniczej odnajdujesz jakiś punkt nawi...

źródło: B757-767-Navigation-Display-in-Map-mode

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 2
@przemekg31: Dziękuje. Myślisz, że terroryści potrafili coś takiego zrobić, w sensie wpisać ten punkt do komputera pokładowego? Z tego co wiem, to uczyli się latać na symulatorach jumbojeta, jednak nie wiem, czy w symulatorze wyglądało to tak samo jak w prawdziwym Boeingu.

Przykładem może być to, że Mohamed Atta, pilot lotu 11 chciał wysłać do pasażerów wiadomość o zachowaniu spokoju, ale wcisnął niewłaściwy przycisk i wysłał wiadomość do wieży kontroli lotów.
  • Odpowiedz
@maciorqa: Zasada działania komputera pokładowego czy to Jumbojeta, Boeinga 737 czy 767 jest podobna, więc wpisanie danego punktu nawigacyjnego na pewno nie było problemem. Nie wiem z jakiego symulatora korzystali, ale zakładam że z profesjonalnego, więc wyglądało to tak samo jak w prawdziwym samolocie.
Z tym przyciskiem to pewnie chodzi o to, że nacisnął przycisk do komunikacji ze służbą kontroli lotów (ATC), zamiast do nadawania do kabiny pokładowej i przekaz poszedł
  • Odpowiedz