Wpis z mikrobloga

#allegro #allegrolokalnie #oszustwa
Witam serdecznie, 5 miesięcy sprzedałem na allegro lokalnie przystawkę do telewizor Amazon Fire Stick wraz z pilotem od niego, który się zepsuł właśnie po tych 5 miesiącach. Zgłosił sprawę do allegro, napisał, że to pilot miał wadliwy od początku ponieważ "bardzo trzeszczał". Był to zwykły pilot do tej przystawki wykonany przez producenta z tak lichego plastiku, że obudowa delikatnie trzeszczała, jednak nie różniło to się od tego jak inna elektronika z lichego plastiku trzeszczy. Każdy nas miał w ręku sprzęt wykonany z mniej jakościowych materiałów, więc wiecie jak to wyglądało. Zepsuł się, nie wiem co robił z nim przez te 5 miesięcy, ale bez wykazania, że było jakiekolwiek trzeszczenie, że było one duże i miało wpływ na to, że pilot po 5 miesiącach gdy nie był w moich rękach się zepsuł. (przez 5 miesięcy z pilotem mogło się wszystko wydarzać). Otrzymał zwrot z allegro protect i muszę zapłacić, za sprzęt który wysłałem sprawny a się zepsuł, nie wiadomo też co się działo z nim przez pozostały czas. Jako student informatyki przed sądem bez problemu wykaże, że to nie miało żadnego znaczenia, bądź, że kupujący po prostu zepsuł ten pilot. Ale czy tak to na tym allegro musi działać? Sprzęt działa, psuje się z przypadku , był po gwarancji, ja też zadniej nie udzielałem, kupujący wymyśli jakąś wadę która niby była od początku i dostaje zwrot pieniędzy, bez wykazanie, że to się przyczyniło do tego, że sprzęt nie działa? Nie wiem co się działo z tym pilotem przez ten czas, gość podjął ryzyko zakupu używanego sprzętu bez gwarancji, miał pecha stwierdził, ze to moja wina i teraz muszę płacić. LUDZIE BŁAGAM POMÓŻCIE.
  • 12
  • Odpowiedz
  • 0
@Marek314

LUDZIE BŁAGAM POMÓŻCIE


Ale w czym skoro "Jako student informatyki przed sądem bez problemu wykaże, że to nie miało żadnego znaczenia, bądź, że kupujący po prostu zepsuł ten pilot."?

Jaką dałeś odpowiedź w dyskusji? Skoro pilot był według kupującego zepsuty od początku, to dlaczego od razu tego nie zgłosił i nie zwrócił?
  • Odpowiedz
@Marek314: Tak jak wspomniał @NieoznaczonaReklama musiałeś nie odpowiadać w dyskusji lub nie rozpatrzyć reklamacji skoro Ci doliczyli allegro protect... Ogólnie z tego co napisałeś to masz braki w znajomości prawa.
Po pierwsze jak zgłosił Ci reklamację to musisz ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni. Wystarczyło, że napisałeś iż reklamację rozpatrujesz negatywnie, a jak nie odesłał Ci tego pilota w ciągu tych 14 dni to dodatkowo trzeba było napisać, że skoro nie
  • Odpowiedz
  • 0
Zdaje sobie sprawę, dam cytat z dyskusji z kupującym który pokaże o co mi chodzi. Gość nie wykazał, że to, że teraz pilot nie działa ma związek z wielkim trzeszczeniem, oraz, że ono występowało. @wypokpok Gydby było coś nie tak od początku to bym to zaznaczył w ogłoszeniu. "Tym bardziej, że nie było to wielkie trzeszczenie, tylko takie na które wskazuje jakość wykonania, gdyby było duże to byś od razu napisał, tym
  • Odpowiedz
  • 0
@NieoznaczonaReklama: dyskusja trwała od 140 dni, nie wysłałem mu przez 4 dni towaru to od razu zażądał zwrotu pieniędzy, po tym około 5 miesiąc zaś się niej odezwał, przez te 5 miesięcy wszystko mogło się wydarzyć, choćby mógł spaść i nie działa i teraz mam płacić za to. Nie sądziłem, że w allegro wezmą to na poważnie. Czyli co mogę kupić cokolwiek, zepsuć to, wymyślić nie istniejącą wadę i dostać zwrot
  • Odpowiedz
@Marek314: oczywiście że możesz i dostaniesz zwrot, jak trafisz na takiego samego sprzedawcę jak ty, który nie respektuje przepisów prawa. Nie reagując uznałeś reklamację i dlatego musisz zwrócić pieniądze Allegro. Stan faktyczny nie ma już w tej chwili znaczenia i żaden sąd Ci nie pomoże, za to zwiększy straty.
  • Odpowiedz
  • 0
@NieoznaczonaReklama: nie przedstawił żadnego dowodu na to, że coś trzeszczy, znam się na sprzęcie jakby było coś nie tak to bym napisał i bym odpowiednio zaniżył cenę. Też wiem jacy są kupujący na allegro, towar nie wysłany przez 8h od zakupu i start dyskusji, choćby z tego względu nie starałbym się czegoś zatajać. Gość coś wymyślił nie wykazał tego a ja mam płacić. Tylko napisał, że to przez 0 dowodu. I
  • Odpowiedz
@Marek314: Ty dalej nie rozumiesz, że to nie ma żadnego znaczenia czy coś trzeszczy i czy masz kwalifikacje baletnicy, skoczka narciarskiego czy jakiekolwiek inne. BTW sąd nie uznaje w sporach opinii wydanych przez stronę, od tego są rzeczoznawcy. Ty masz obowiązek przeprowadzić odpowiednią procedurę reklamacji, która ma się zakończyć decyzją i działaniem w odpowiednim czasie. Ponosisz konsekwencje zaniechania.

Może być tak, że sprzedajesz stolik. Możesz otrzymać reklamację, że kupujący zgłasza brak
  • Odpowiedz
  • 0
@NieoznaczonaReklama: Masz rację, tego nie wiedziałem, nie sądziłem, że ktoś weźmie na poważnie to, że urządzenie wykonane z lichego plastiku trzeszczy delikatnie jest przyczyną nie działania sprzętu. Nauczka na całe życie. Tym bardziej w kontekście tego, iż opisał to nie jako delikatnie a prawdziwe straszne.
  • Odpowiedz
@Marek314: Przeczytawszy cały wątek nadal sądzę, że nie rozumiesz istoty problemu. Tu nie ma znaczenia czy plastik trzeszczał, nie trzeszczał. Jako sprzedający odpowiadasz na podstawie prawa. Nie własnych przekonań, rozumu czy licencji czy kwalifikacji. Bo nikogo to nie obchodzi. Jakbyś w ciągu 14 dni odrzucił reklamację to allegro nie mogłoby Cię obarczyć kwotą zwrotu za ten pilot - bo nie mają takich uprawnień. Także na przyszłość najlepiej pamiętaj żeby udzielać się
  • Odpowiedz