Wpis z mikrobloga

Pogoda super to i ludzi masa. Co zauważyłem - bardzo dużo ludzi jeździ na gravelach. Czyli okazało się że to jednak nie tylko chwyt marketingowy ale i praktyczny sprzęt. To cieszy, bo też jestem zwolennikiem tego typu rowerów.
#rower
  • 24
  • Odpowiedz
ale i praktyczny sprzęt.


@dam2k01: oczywiście. Moim zdaniem z rowerów sportowych gravel ma w Polsce największy sens. Bo względnie szybko poruszasz się po drogach, i możesz mieć lekki offroad. Kolarka nie jest dla każdego, super cienkie opony odstraszają ludzi, i się nie dziwię. Za to MTB, nie można powiedzieć że jest wolny, ale trzeba już dużo energii poświęcić na to, żeby szybko śmigać.

Jakiś czas temu jechałem przez Tychy moją kolarką,
  • Odpowiedz
@kuroszczur: fajnie być turbozjebem uważającym że ktoś kto chce się przejechać 4x w roku na rowerze po 10km powinien skończyć specjalnie stworzony wydział politechniki: mechanika i budowa roweru.
  • Odpowiedz
@G06DbT: na plus dzisiaj jest też to że dużo szosowek endurance ma sporo miejsca na opony i do niektórych nawet 35mm może wejść. Ja mam tribana 520 z 2017 i na 35mm z przodu śmigam, gorzej z tyłu bo tylko 32mm wchodzi, no ale to stary rower.
  • Odpowiedz
@dam2k01: ja do mojego oficjalnie mogę 30 włożyć, ale 32 pasują, a to typowy race.

Za to mam też najtańszego gravela z laczkami 38, i pomimo jego wagi, daje w cholerę frajdy z jeżdżenia, szkoda tylko że urlop się skończył, i już nie ma tyle czasu :)
  • Odpowiedz
taka kolarka, gdzie idzie szerokie opony wrzucić


@G06DbT: to jest ok, żeby nie wiedzieć. Ale jak się tłumaczy innym, samemu nie wiedząc, to już ktoś się przyczepi.
  • Odpowiedz
taka kolarka, gdzie idzie szerokie opony wrzucić, nawet jak w mtb


@G06DbT: To tak trochę odwrotnie, do roweru mtb bez amora wstawiono kierownicę z multi chwytem i tak powstał gravel dlatego coraz większą popularność zdobywają gravele z prostą kierownicą, taki powrót do korzeni.
  • Odpowiedz
@dam2k01 @G06DbT: Moim zdaniem z rowerów sportowych gravel ma w Polsce największy sens.

Nie zgadzam się, mam odmienne zdanie - to cross będzie najlepszym z takich uniwersalnych rowerów do użytku ogólnego. Masz te 1.4-1.6" opony (35-40mm) + kilka cm skoku, z blokadą. A jeśli bierzesz coś droższego, to jest spora szansa, że będzie tam RS Paragon Gold, najlepsze co da się mieć ze skokiem 50 / 65 mm.
  • Odpowiedz
@wykopyrek: @4x80: w uproszczeniu to kolarka z szerszymy oponami. Nie mówimy o genezie, jak do tego doszło.

Poza tym widzę, że boli was to, jak kto nazywa rower. A ja się cieszę, że ludzie jeżdżą, i że dzielimy tę samą pasję. Jak macie się zamiar kłócić, to proszę to robić we własnym gronie. Dla mnie nie ma znaczenia, kto na czym jeździ, czy to gravel, mtb, elektryczny czy jakieś single
  • Odpowiedz
w uproszczeniu to kolarka z szerszymy oponami.


Tak upraszcza się świat dziecku w przedszkolu. Tramwaj to taki samochód na szynach, statek to taka wanna z wodą na zewnątrz zamiast w środku, a narty to takie buty z długą podeszwą.

Jest to na pewien sposób urocze, ale o ile nie rozmawiasz z pięciolatkiem, to wyglądasz jak ten wujek, co nie potrafi mówić normalnie tylko w „portfeliku” ma „pieniążki” na „obiadek”.

Nie mówimy o
  • Odpowiedz
@wykopyrek: no i właśnie się zesrałeś o gówno temat.

Tak, boli cię to, że nazywam gravelem kolarzówki z szerszymi oponami. I tak, to są dokładnie takie rowery.

Gravel to rower do zawodów w terenie nieutwardzonym.


@wykopyrek: Równie dobrze można powiedzieć, że gravel to kolarzówka na polskie drogi, pełne dziur, i łat. MTB ludzie też jeżdżą po asfalcie, i jakoś nie masz z tym problemu, co? Jeśli nie startuję w zawodach,
  • Odpowiedz
no i właśnie się zesrałeś o gówno temat.


Właśnie zacząłeś być wulgarny o „gówno temat”.

Tak, boli cię to, że nazywam gravelem kolarzówki z szerszymi oponami. I tak, to są dokładnie takie rowery.


A słoneczko ma buzię.

Gravel to rower do zawodów w terenie nieutwardzonym.

> Równie dobrze można powiedzieć, że gravel to kolarzówka na polskie drogi, pełne dziur, i łat.


Po pierwsze, polskie drogi nie są gorsze niż włoskie drogi, czy
  • Odpowiedz