Wpis z mikrobloga

@wfyokyga: Jednej rzeczy trochę nie rozumiem, no bo zgodnie z prawem Newtona to optymalnie byłoby, żeby ta lufa wcale się nie cofała, ponieważ przejmuje część energii, a co za tym idzie, odbiera taką samą część pociskowi, więc jest to strata. Ja wiem, że gdyby nie ten mechanizm, to pewnie strzelcowi by ramię urwało, ale w takim razie po co tak wielki ładunek miotający, skoro i tak spora część jego energii jest
@mike78: widocznie niwelują to dużym ładunkiem wewnątrz pocisku? może później on się odpala? nie wiem, nie znam się :D ale ciekawe zagadnienie. Może mimo wszystko rachunek zysków jest większy.
pewnie jest tyle energii że wystarczy dla każdego


@ciasteczkowy_otwur: Ale rozumiesz mój dylemat, czy nie? Dawać więcej energii niż strzelec wytrzyma i potem ją niwelować - to żaden zysk przecież. Wręcz przeciwnie, bo komplikuje konstrukcję broni.
@mike78: Ramienia by nie urwało, po to strzela się przy pomocy stopki. Nasz UR, na przykład, nie miał takiego mechanizmu.
Aczkolwiek rzeczywiście zmniejsza to odrzut.
Pomimo że rzeczywiście część energii zostaje zabrana, to i tak aż tak wielka strata by rezygnować z takiego naboju.
Karabin ten jest samopowtarzalny i działa na zasadzie krótkiego odrzutu lufy, krótko mówiąc dzięki temu mechanizmowi ładuje się kolejny nabój.
@Polinik: Może masz rację, ale do mnie to kompletnie nie przemawia. Jak to: zaczyna się cofać długo po tym jak pocisk opuści lufę? Ma jakiś timer? Moim zdaniem to tak nie działa. Wyobraźmy sobie lufę, jako cylinder. W środku jest kulka. Z lewej mamy sprężone gazy z wybuchu ładunku miotającego. Naciskają na naszą kulę, pchając ją ku wylotowi lufy. Jednocześnie tylna część lufy zaczyna się cofać, także absorbując tę enenergię rozprężanego
@mike78: Ogólnie masz rację, że ten system zużywa więcej energii naboju, niż np. tłokowy, ale:

- Pocisk rozpędza się, dzięki ciśnieniu gazów powstałych ze spalania prochu. To samo ciśnienie pcha lufę do tyłu.