Wpis z mikrobloga

Wie ktoś może dlaczego podczas lakierowania bezbarwnym tej lampy powstały takie "bąbelki"? Powstały głównie na pionowej części lampy, natomiast na poziomej klar równo sie rozlał, bez tekstury skórki pomarańczy.

Klar to Mobihel v5, w stosunku 2:1 z utwardzaczem 7750. Dysza 1.4mm, miotła - pełne otwarcie, kurek od lakieru również odkręcony do końca, ciśnienie na wskaźniku zegarowym przed pistoletem ok. 4 bar, później zmniejszyłem na 2 bary, nic to nie zmieniło. Później zmniejszyłem lekko miotłę, również bez zmian.
Przed lakierowaniem powierzchnia wypiaskowana papierem ściernym 600 i 1000 oraz odtłuszczona izopropanolem.

Czy winna może być temperatura klaru?

#!$%@?łem to po całości. ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#motoryzacja #lakiernictwo
dolor - Wie ktoś może dlaczego podczas lakierowania bezbarwnym tej lampy powstały tak...

źródło: temp_file6236738013140102200

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
@dolor: Za niska temperatura może być przyczyną. Może też być zbyt wysoka wilgotność, po odtłuszczeniu jeszcze powinno wszystko trochę poleżeć, żeby wszystko ładnie odparowało. Może izopropanol nie zmył jakiejś chemii? Trudno zgadywać
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@FilipWWL dziękuję bardzo za odpowiedź. Trudno, wypiaskuję i znów to polakieruje, innej opcji nie ma. Na razie się suszy, zobaczę później jak to wygląda.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@divin92 niestety, lakiernikiem nie jestem

@loremipsumdolores ciekawe, przejechałem papierem ściernym, a oczka są puste w środku. Czyn następnym razem lepiej odtłuścić? Lampa była cała sucha i zmatowiona, tuż przed lakierowaniem wyczyściłem izopropanolem.
  • Odpowiedz
@dolor: najlepiej zmywaczem silikonowym, a od biedy można użyć benzyny ekstrakcyjnej też da radę. Jest jeszcze ewentualność że pistolet ci wypluł wodę z olejem z kompresora, masz odwadniacz przed pistoletem i spuszczasz kondensat z kompresora?
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@FilipWWL @WykopanyDzon @loremipsumdolores
Odtłuściłem zmywaczem do silikonu, klar miał temperaturę ok. 27°C, malowałem chwilę temu na dworze. Założyłem inny odwadniacz i spuściłem jeszcze raz cały kondensat. Ustawienia po bożemu: 2 bary na zegarowym, miotła otwarta w pół, może lekko szerzej, zmniejszony wydatek lakieru, żeby warstwa była cieniutka i błyszcząca.

Lampy wyglądają jak pocharatane bo byłem już zdenerwowany, założyłem tarcze chyba 200, "stary" lakier z pęcherzykami schodził elegancko, ale zamyśliłem się
  • Odpowiedz
@dolor: To tak na przyszłość. Do lakierowania w niskich temperaturach możesz użyć szybkiego utwardzacza do bezbarwnego. Jak lakierujesz plastikowe elementy warto użyć podkładu do tworzyw sztucznych. Pod lakier bezbarwny gradacja 1000 to absolutne minimum. I na dworze to raczej nie lakieruj wieczorem bo przyjdzie wilgoć zanim lakier się w pełni utwardzi i mogą się dziać rzeczy niestworzone. A co do kloszy z aliexpress to pasują bardzo ładnie. Jak demontujesz stare klosze
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@loremipsumdolores z kloszem widziałem jak m539 w e39 wymieniał, używał też jakiegoś specyfiku do rozpuszczenia tego czarnego i twardego kleju, bo nie hl to butyl. Za radę dziękuję.
  • Odpowiedz
@dolor: Bez tego rozpuszczalnika nie ma szans ruszyć twardego kleju jeśli chcesz zdjąć klosz w całości. Ale z rozbitych lamp przy wycięciu klosza kątówką z powodzeniem usuwałem resztki klosza bez rozpuszczalnika.
  • Odpowiedz