Wpis z mikrobloga

#pkobp #blik
Pytam w imieniu mamy, bo nie chcę, by się zamotała przy kasie :)
Przy tej zmianie płatności zbliżeniowych na Blik, pojawia się taka opcja:
Sposoby potwierdzania transakcji>Odblokowanie ekranu / PIN do IKO w telefonie.

Czy ta druga opcja to to samo, co w przypadku zbliżeniowych kartą 'pin do karty na terminalu płatniczym'?

Czy jednak jak Pani poprosi o pin, to trzeba go będzie wklepać w apce? Bo przy bliku nie ma opcji 'pin na terminalu'.
Z góry dzięki za odpowiedź.
  • 7
  • 0
@FrozenShade: nie rozumiemy się. Mama miała akceptację pinem na terminalu, tak jej było wygodniej. Przy bliku zniknęła taka opcja, chyba 'PIN do IKO w telefonie' to to samo pod innym opisem :) Chociaż brzmi, jakby musiała pin wpisywać w tel a nie na terminalu. Muszę wziąć jej fon i sama sprawdzić, będzie najpewniej :P
  • 0
@EkspertPKO: to wiem :) Czyli wychodzi na to, ze nie ma opcji potwierdzania na terminalu (może bank wprowadzi?). Szkoda, mimo wszystko dla niektórych to utrudnienie, bo można było płacić zablokowanym tel i szybko wklepać pin na terminalu. No nic, dziękuję. Muszę poinstruować mamę :D
  • 0
Opcja „PIN do karty na terminalu płatniczym” jest dostępna jedynie dla kart płatniczych, bo do kart PIN jest wydawany. BLIK zbliżeniowy działa bardzo podobnie jak karta płatnicza, jednak kod PIN do BLIKA nie istnieje.
Zachęcamy do wyboru opcji „Odblokowanie ekranu”, bo jest on szybka i wygodna. W takim przypadku klienta – Pani mama – będzie musiała w określonych sytuacjach dodatkowo odblokować ekran telefonu, aby potwierdzić transakcję.
Po odblokowaniu ekranu telefonu (np. odciskiem