Wpis z mikrobloga

Czy w Gdańsku lub ogólnie trójmieście macie może do polecenia jakąś firmę która zajmuje się pomocą w zakupie używanego moto albo po prostu sprawdzonego mechanika który też pomoże w tym zakresie?
Mam na oku jeden motocykl stamtąd tylko problem w tym że zupełnie się na tym nie znam, to będzie mój pierwszy motocykl i wolałbym żeby profesjonalista rzucił okiem czy nie ładuje się na minę.
#motocykle #gdansk #trojmiasto
  • 14
  • Odpowiedz
@Amenotejiikara: Napisz na grupie na facebooku "motocykliści trójmiasto". Ja kupowałem na jesieni, to odzew był dość spory, teraz mechanicy mogą być mniej chętni, bo pewnie zawaleni wiosennymi serwisami, ale ktoś na pewno odpowie.
  • Odpowiedz
@Amenotejiikara: Musisz na chłodno spojrzeć, obejrzeć ramę czy nie jest powyginana i pomalowana, jak wyglądają plastiki, odpalić moto, poczekać aż się rozgrzeje i posłuchać jak silnik pracuje.
A i pamiętaj aby mieć pieniądze na serwis, ja musiałem w swoim wymienić olej z filtrem i płyn hamulcowy na start. Płukanka silnika na pewno nie zaszkodzi.
I też pewno nikt nie da tobie 100% pewności że moto jest sprawny.
Jak od handlarza bierzesz
  • Odpowiedz
@mpetrumnigrum: Wypłukują stary olej niewiadomego pochodzenia, nagar z pierścieni i uszczelniaczy, widomo że to nie zrobi z silnika nówki ale sam się przekonałem że samochód po płukance przestał brać olej.
  • Odpowiedz
@Krige: jakim cudem silnik z którego wypółkano nagar ma przestać brać olej? Przecież nagar uszczelnia. Dlatego jeśli jeździłeś cały czas na mineralnym i zrobiłes 100tys km to nie powinieneś lać 100% syntetycznego bo ci ten nalot wypółcze i silnik zacznie brać olej.

Drugą sprawa jest jakość oleju, to nie lata 80 że ktoś lał olej z transformatorów
Zwykły motyl 5100 kosztuje 90zł za 4L.
Kilka cylindrów zatarłem i czegoś się o
  • Odpowiedz
@mpetrumnigrum: Pierścienie na tłokach ściśnięte od nagaru, po wypłukaniu rozprężają się z powrotem, tak przynajmniej tłumaczył mnie spec od silników.
Olej zawsze lany ten sam, w przypadku nowych silników nie zaleca się lać gęstego oleju bo kanały olejowe wąskie i turbina też dostaje pod tyłku.
W nowych autach 3 cylindrowych masz olej wodę 0w30.
Są ludzie dla których olej to olej i leją castrola czy inny orlen do silnika i zdziwieni
  • Odpowiedz
Pierścienie na tłokach ściśnięte od nagaru, po wypłukaniu rozprężają się z powrotem, tak przynajmniej tłumaczył mnie spec od silników.

W sumie ciekawa teoria, ja w motocyklu mogę jedynie potwierdzić że jak motocykl bierze olej to zaczynamy od wymiany uszczelniaczy zaworowych, nigdy mi się nie zdarzyło aby motocykl brał przez pierścienie olej ALE nie zaprzeczam że tak może być, małe mam doświadczenie z silnikami 4t.

Olej zawsze lany ten sam, w przypadku nowych
  • Odpowiedz
@mpetrumnigrum: Ja mam trochę większe doświadczenie z samochodami, moto jeżdżę 3 lata i trzymam się zaleceń producenta.
W motocyklu płukanka też czyści mokre sprzęgło, tak przynajmniej piszę producent.
Zastosowałem płukankę już 2 raz i na razie nie ma żadnych problemów.
Na ten sezon zastosowałem dodatkowo dodatek molibdenu od Liqui Moly bo motor ma już ponad 65k najechane i zobaczymy czy coś to zmieni - chociaż tutaj nie spodziewam się czegokolwiek, taki
  • Odpowiedz
Ja mam trochę większe doświadczenie z samochodami, moto jeżdżę 3 lata i trzymam się zaleceń producenta.

Jak najbardziej słusznie.

W motocyklu płukanka też czyści mokre sprzęgło, tak przynajmniej piszę producent.


Niewiem czy kiedyś rozbierałeś mokre sprzęgło w motocyklu, ja rozbierałem wielokrotnie w 2 i 4t.
W 4t olej to motul 5100 przejechane około 100tys km mam już 3-4 komplet sprzęgła (motocykl enduro sporo jazdy w trudnym technicznie terenie stąd nieraz jazda na
  • Odpowiedz
@mpetrumnigrum: Mam Yamahe XVS 950A 2013r więc to jest V
Sprzęgło jest oryginalne, olej Motul 7100
Czy się czegoś spodziewam po tym dodatku? Prawdę mówiąc nic, to jest taki test bo ludzie twierdzą ochy i achy że ciszej pracuję itp.
Jeszcze nie rozbierałem tego moto, tak jak mówiłem zaczynam zabawę z tym tematem.
Co do płukanki to była robiona dla tego że moto sprowadzone z Hiszpanii i nie wiadomo co było
  • Odpowiedz
@mpetrumnigrum: Kolor na pewno co do konsystencji nie pamiętam.
Przebieg raczej oryginalny chociaż nie wiem jak to sprawdzić bo moto od handlarza.
Ja wolę jeździć spokojnie.
Zostały mnie tylko do wymiany świece bo tego nie ruszałem od kupienia ale ściąganie baku mnie trochę stopuję.
  • Odpowiedz