Wpis z mikrobloga

Na wstępie mówię że jestem zielonką z elektryki, więc nie linczujcie jak coś poprzekręcam :)
Mireczki, jakie mam opcje na zmianę układu w mieszkaniu z lat 90? Instalacja jest dwużyłowa z tzw. zerowaniem w każdym gniazdku. W skrzynce rozdzielczej zaledwie 3 bezpieczniki, brak różnicówki. Jest w ogóle opcja zmienić to na normalną, 3 żyłową instalacje z jakimiś ludzkimi zabezpieczeniami? Z góry dzięki!

#elektryka
  • 17
@Pozdrowiony: Oczywiscie ze jest szansa i nie ma najmniejszego problemu. Tylko ze musisz kable wymienic na 3 zylowe. A w rozdzielce zrobisz se tyle bezpiecznikow i RCD ile bedziesz chcial. Ale bez wymiany kabli sie nie obejdzie. Tego nie przeskoczysz.
wymiany kabli na 3 żyłowe to się spodziewałem, ale oświeć mnie proszę skąd wtedy wziąć uziemienie? Jakoś magicznie się to wyczaruje w rozdzielni?


@Pozdrowiony: NO - Pa jaka magia:

Na wstepie rozdzielasz zyle N na 2 zyly. N i PE :) Bum taa tsss :)
i wszystko jest cacy, chałupy mi to nie spali? xD


@Pozdrowiony: Wszystko jest w jaknajlepszym prorzadku. Przed roznicowka, na samym doplywie rozdzielasz i masz po temacie.

W zielonej ramce masz zerowanie a w czerwonej uklad tn-c-s. Czyli rozdzial N na N i PE (uzyskanie dodatkowej zyly - tu akurat uklad 3f ale przy 1f to jest to samo)
gorzki99 - > i wszystko jest cacy, chałupy mi to nie spali? xD

@Pozdrowiony: Wszystk...

źródło: Screenshot_207

Pobierz
czyli to jest ta słynna zmiana z TN-C na TN-C-S o której dużo na elektrodzie? Tylko tam co chwilę komuś nerwy puszczają i nie umiem do sedna się doczytać ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@Pozdrowiony: Dokladnie tak.

TN-C. C od "combine" Jeden przewod jest jednoczesnie N i PE. I nazywa sie PEN (zerowanie w gniazdku)
TN-S. S od "separate". Przewod ochrnonny PE i neutralny N sa odseparowane. W