Aktywne Wpisy
chlopak_twojej_matki +131
Z takich ciekawostek z II Wojny Światowej to moja Ś.P. prababcia często mi opowiadała jak wyglądała u nich okupacja w małej mieścince w południowej Polsce. Miejscowość była niedaleko Krakowa i Oświęcimia, więc było sporo wojsk niemieckich i SSmanów. Mieli duży dom, więc często zdarzało im się "gościć" (im się raczej nie odmawiało, bo mogło się skończyć źle) SSmanów i babcia opowiadała mi, że zawsze byli kulturalni, dziękowali, a nawet zdarzało się, że
pieknylowca +173
A czy ty jesteś fucking unstopable? #frajerzyzmlm
2 lata stał w krzakach i dzisiaj po włożeniu aku coś zaczęło się
topić i dymić (z lewej strony między silnikiem a belką przednią)
Miernik pokazuje pobór ponad 10A + mocne iskrzenie przy próbie założenia klem.
Co tu się stało, poprawcie mnie jeżeli jestem w błędzie.
1. Miejsce wskazuje na rozrusznik.
2. Tylko on może zrobić takie zwarcie.
3. Mogła wykruszyć się izolacja przewodu plusowego lecącego do
rozrusznika i zrobiło się zwarcie do masy
W komorze mało miejsca, wszystko mocno upakowane, dopiero jutro
wepchnę go na kanał.
Na co zwrócić uwagę ?
Macie jakieś inne tropy niż rozrusznik ?
#mechanikasamochodowa #naprawasamochodow #motoryzacja #vag
@moserusik: na kable.
Oczywista oczywistość ;)
Najpierw sprawdź oczywiste oczywistości, a jak to nic nie da, to szukaj dalej. Weź sobie multimetr, albo miernik stanu izolacji, i zmierz ten rozrusznik. Może też alternator?
Jeżeli przegryzła plusa za bezpiecznikiem, to będzie wywalać bezpiecznik przy zwarciu, tak ?
W takim układzie czy coś oprócz rozrusznika jest pozbawione bezpiecznika ?
dobry trop obrałem ?
@moserusik: rozrusznik i alternator mają bezpośrednie połączenie z aku, zazwyczaj jednym przewodem. Dodatkowo mają po małym kabelku ze sterownika, to wzbudzenie. Masą jest silnik, który jest łączony z aku/karoserią, a to z aku.