Wpis z mikrobloga

  • 3
Taa, na pewno głosowałeś xD Dlatego wrzucasz wysrywy pisowskiego trolla xD tak było

W sumie to won na czarną, dzbanie. Jakbym takich szczurów nie dawał na czarną, to bym dawno skasował konto i nigdy nie zakładał. Ilość pożytecznych idiotów na wykopie jest przerażająca. ha tfuu na ryj jeszcze masz, o

XDD


@emerald-city: Nie mieści ci się w głowie, że można być przeciw PIS i nie być bezkrytycznym wobec tych na których
  • Odpowiedz
Raczej mądrości pijanego wujka na weselu, zero konkretów, jakieś emocjonalne bajdurzenie o niczym.


@aei9077: xDD

Wygłupił się wyłącznie poruszając wątek pandemii, cała reszta to święta prawda, tylko ujęta w trochę zbyt trywialny sposób. Zwraca w tej wypowiedzi uwagę na jeden z głównych problemów CPK: brak rzetelnych prognoz rozwoju.

Do dzisiaj nie wiemy w jaki sposób CPK miałby przyciągnąć nowych pasażerów (względem Okęcia), w jaki sposób miałby przyciągnąć Cargo, ani w jaki
  • Odpowiedz
  • 2
Do dzisiaj nie wiemy w jaki sposób CPK miałby przyciągnąć nowych pasażerów (względem Okęcia)


@lhotse89: To jakiś chochoł, 2137 razy wszyscy powtarzają, że nie ma czegoś takiego jak CPK względem Okęcia, bo nowy port lotniczy jest po prostu Okęciem 2.0 przeniesionym w inne miejsce (mogli ten nowy port tak nazwać, to by pomogło uniknąć wielu nieporozumień). Stare Okęcie idzie do zamknięcia po otwarciu CPK. Sam nowy port ma być tylko jakieś
  • Odpowiedz
@aei9077: Poruszyłem 3 kwestie, odniosłeś się tylko do jednej. Zwracam tylko uwagę, bo jestem przyzwyczajony - pytałem o to kilkunastu fanów CPK i nigdy nie doczekałem się odpowiedzi.

Jeżeli chodzi o ruch pasażerski, CPK ma oficjalnie obsługiwać 40 mln pasażerów za dekadę. To ponad 200% wyników obecnego Okęcia. A tymczasem prognozy ruchu Okęcia szacują wzrost o 65%. A nie o 100%. Skąd ta różnica? Wyczarujemy tych pasażerów, czy po raz kolejny
  • Odpowiedz
  • 2
Jeżeli chodzi o ruch pasażerski, CPK ma oficjalnie obsługiwać 40 mln pasażerów za dekadę. To ponad 200% wyników obecnego Okęcia. A tymczasem prognozy ruchu Okęcia szacują wzrost o 65%. A nie o 100%. Skąd ta różnica?


@lhotse89: Nowa prognoza IATA sprzed paru miesięcy daje CPK 28mln pasażerów w 2030 roku. Samo CPK przyznało, że na początek lotnisko będzie mniejsze niż zakładano i zostanie przygotowane na 34mln pasażerów w pierwszym etapie. Jako,
  • Odpowiedz
Jeśli ktoś uważa za przeskalowaną megalomanię zamianę lotniska obsługującego 20mln pasażerów na lotnisko 34mln pasażerów to już nie wiem jak mam z taką osobą rozmawiać.


@aei9077: doszliśmy z etapu w który budujemy ogromny europejski hub, do etapu w którym po prostu przenosimy Okęcie. Dość mocna degradacja oczekiwań i ambicji, jak na skalę wydatków. Nie uważasz, że coś jest nie tak, skoro w miarę zadawania pytań ta pierwotna, piękna wizja CPK podupada
  • Odpowiedz
  • 1
doszliśmy z etapu w który budujemy ogromny europejski hub, do etapu w którym po prostu przenosimy Okęcie. Dość mocna degradacja oczekiwań i ambicji, jak na skalę wydatków. Nie uważasz, że coś jest nie tak, skoro w miarę zadawania pytań ta pierwotna, piękna wizja CPK podupada coraz bardziej? I wy tą degradację bierzecie za argument, zamiast sygnał, że coś może być nie tak.


@lhotse89: Co to znaczy wy? Ja nie jestem bezkrytyczny
  • Odpowiedz
Stare Okęcie idzie do zamknięcia po otwarciu CPK

@aei9077: Najpierw raczej trzeba by poczekać na nasycenie nowego lotniska chyba, nie? Przewoźnicy muszą się tam przenieść, pasażerowie zacząć korzystać. Lata miną.

Na dodatek nie tylko Okęcie ma iść do likwidacji, ale też chyba Łódź i Bydgoszcz - czyli wykluczamy kolejnych ludzi z ruchu lotniczego. Jeszcze z Łodzi będą mieli niedaleko, ale Byd+Tor? 3h pociągiem do Wawy? (bo KDP to Byd-Tor nie ma
  • Odpowiedz
  • 1
Czyli żeby CPK za 160 miliardów (a w rzeczywistości o wiele więcej) będzie miało sens tylko jak #!$%@? Okęcie? XD


@Zenek_: Samo lotnisko to 46mld, wyjaśnianie milion razy. Cała reszta to linie kolejowe dla pierwszego etapu (Y Warszawa-Łódź-Wrocław-Poznań, CMK północi kilka innych), które nowy rząd chce budować nawet jeśli zrezygnuje z lotniska. Przedstawiciele koalicji rządzącej mówia o tym że Y i dokończenie CMK nie budzi kontrowersji u nikogo. Więc o czym
  • Odpowiedz
Co to znaczy wy?


@aei9077: zacząłeś dyskusję w ten sam sposób, sugerując jakby Hołownia był uosobieniem wszystkich przeciwników CPK (cytuję: To są te słynne merytoryczne argumenty przeciwników #cpk?) i sprowadzając wszystko do dyskusji typu "my vs wy" (cytuje: "Mieliście pogonić pisowców i wprowadzić nową jakość."). Ja tylko kontynuowałem narzuconą przez ciebie formę.

Nie, nie uważam że coś jest nie tak, to chyba jest to słynne "urealnianie" o którym w kółko
  • Odpowiedz
  • 1
@lhotse89: Problem z rzucaniem liczb tutaj jest taki, że prognozy i liczby uzasadniające budowę CPK są dyskredytowane jako nierzetelne. Podrzucisz mi zatem rzetelne prognozy i wyliczenia wskazujące na coś innego niż autorzy tych pozytywnych? Ja serio jestem gotów się z tobą zgodzić. Jesteś sceptykiem, podrzuć materiały sceptyczne, wyliczenia którymi podpierasz swoje wątpliwości. Na pewno masz jakieś wyliczenia?

Napisałeś tak:

Właśnie wdepnęliśmy w kolejny temat: steku kłamstw na temat ograniczeń Okęcia. Chętnie
  • Odpowiedz
  • 0
no ale jednak budowanie kolei jest z myślą o podłączeniu jej pod lotnisko


@Zenek_: Nie, to lotnisko usytuowano tak, żeby trafiało w miejsce gdzie schodzą się najważniejsze krajowe linie kolejowe. Plus autostrada A2 i planowana obwodnica aglomeracji warszawskiej A/S 50
  • Odpowiedz
  • 0
@aei9077 które jednak będą dopiero wybudowane, ale jeśli nie będą budowane stricte pod te lotnisko to ja jestem za budową. Jednak same lotnisko to jak napisałeś 46 miliardów, przy czym koszty na pewno wzrosną. Nie jestem fanem #!$%@? takiej ilości kasy w błoto
  • Odpowiedz
  • 2
które jednak będą dopiero wybudowane, ale jeśli nie będą budowane stricte pod te lotnisko to ja jestem za budową. Jednak same lotnisko to jak napisałeś 46 miliardów, przy czym koszty na pewno wzrosną. Nie jestem fanem #!$%@? takiej ilości kasy w błoto


@Zenek_: Będą wybudowane niezależnie czy to lotnisko powstanie czy nie. I będzie to kosztować ponad 100mld. Śmieszne, że kiedy się tego nie nazwie CPK to nagle wydanie tej kasy
  • Odpowiedz
Problem z rzucaniem liczb tutaj jest taki, że prognozy i liczby uzasadniające budowę CPK są dyskredytowane jako nierzetelne. Podrzucisz mi zatem rzetelne prognozy i wyliczenia wskazujące na coś innego niż autorzy tych pozytywnych? Ja serio jestem gotów się z tobą zgodzić. Jesteś sceptykiem, podrzuć materiały sceptyczne, wyliczenia którymi podpierasz swoje wątpliwości. Na pewno masz jakieś wyliczenia?


@aei9077: ale czekaj czekaj, to chyba twórca prognoz ma obowiązek te prognozy uzasadnić, prawda? Jeżeli
  • Odpowiedz
@Zenek_ nie będą budowane stricte pod lotnisko.

Lokalizacja CPK jest warunkowana lokalizacją istniejących i planowanych linii kolejowych, a nie odwrotnie.
  • Odpowiedz
  • 1
@aei9077: ale czekaj czekaj, to chyba twórca prognoz ma obowiązek te prognozy uzasadnić, prawda? Jeżeli CPK pokazuje prognozy i wyssane z palca wzrosty, to masz problem z tym, że ludzie pytają "jak chcecie to osiągnąć?". Rozumiem, że dla ciebie to skandaliczne zachowanie, bo ludzie powinni grzecznie wziąć wszystko na wiarę?


A może jeszcze inaczej, może oczekujesz, że wyciągnę z portfela prywatne paręset tysięcy złotych i zamówię własny raport w E&Y? xD
  • Odpowiedz