Wpis z mikrobloga

Mireczki, proszę o radę.

Kupiłem sobie żarówki LED W5W żeby zmienić wewnątrz samochodu (Passat B7). Po pierwsze żeby było jaśniej, a po drugie bardziej mi się podoba zimna barwa światła.

Dokładnie takie
https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-philips-ultinon-pro3000-w5w-5w5-6000k-12563527993

Zamontowałem, świeci pięknym białym światłem, składam wszystko do kupy, jeszcze odruchowo sprawdziłem czy zgasną po zamknięciu pilotem no i ... zgasły, ale wykonują cały czas błyski, mniej wiecej 3 x sekundę, na 1/10 swojej mocy.
Wnioskuję, że podawane jest tam na zgaszonym aucie jakieś mikronapięcie? albo nominalne 12V tylko przez 0,000004 sekundy.

Założyłem zwykłe żarówki z żarnikiem i już nie mruga. Zatem #pytaniedoeksperta: czy każde żarówki LED jakie zamontuje tak będą miały, czy też warto próbować z innymi i może się uda? (dodam, że w ofercie jest chyba z 15 rodzajów LEDowych W5W.

Szkoda, bo efekt był fajny, ale takie szybkie, nawet słabe mruganie jest nie do akceptacji. Ktoś ma jakiś pomysł?

#elektronika #led #mechanikasamochodowa
  • 9
  • Odpowiedz
  • 0
@limak123456: Canbusa odrzuciłem, bo wyczytałem że teoretycznie oświetlenie wnętrza jest poza błędami komputera. Jest to rzeczywiście jakiś pomysł, bo te z can busem mają chyba większy opór, czyli podobnie jak klasyczna żarówka. Thx
  • Odpowiedz
@marcel_pijak:

albo nominalne 12V tylko przez 0,000004 sekundy


brzmi jak sterowanie PWM na niskim duty cycle. moze ktos w vw wymyslil ze jak oswietlenie jest sterowane przez pwm to da jakis maly duty cycle na poziomie 1-2% i to bedzie znaczylo ze wylaczone. przy zarowce i jej bezwladnosci to nie problem ale led bedzie mrugal

sprobuj wziac z "canbusem"
  • Odpowiedz
słowo klucz to can-bus, jeżeli żarówki to mają


@limak123456: ta, żarówki z canbusem. Po blutaczu.

ten cały 'kanbus' w żarówkach to po prostu (równolegle do "ledowej żarówki" świecącej) opornik/oporniki, grzejące się fest, udające poborem prądu klasyczną żarówkę. By moduły w nowszym aucie, sprawdzając pobór prądu przez żarówkę - mierzyły podobny pobór jak ze zwykłą żarówką 5W (mimo, że na faktyczne świecenie idzie ledwo 0.5w np, a cała reszta - w ciepło
  • Odpowiedz
  • 0
@hrumque: Dzięki za fachową odpowiedź. Kupiłem jeszcze te niby z canbusem, a jak nie podziała to oleje temat. Następne auto które mi się marzy czyli pasek b9tka będzie fabrycznie oledowana z góry do dołu :)
  • Odpowiedz
@marcel_pijak: ten efekt występuje chwilę po zamknięciu auta, bo moduł "głównego zasilania" sprawdza jeszcze, czy np nie zostawiłeś włączonego światła, czy coś innego jeszcze nie działa itp.
Po paru minutach stwierdza "już napewno nic, odcinamy zasilanie" - i przestaje migać. Jak zostawisz ręcznie włączoną lampkę - to też zauważ że sama zgaśnie po paru minutach od zamknięcia auta - bo moduł odciął główne zasilanie do wszystkiego.
Po prostu - nie przejmuj
  • Odpowiedz
  • 0
@hrumque: No niby tak, masz rację. W dzień by tego nie było widać - niemniej takie rzeczy które nie działają tak jak powinny mnie drażnią. "Każdy ma jakiegoś bzika" jak śpiewały ongiś Fasolki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz