Aktywne Wpisy
InnyWymiar90 +40
Na nocnej nikt nie zauważy
d4wid +56
Szur co jest za POLEXIT startuje do Europarlamentu XD
Jeszcze dwójka hahahaha, przypominam, że na tiktoku i na fb piszą ciągle żeby startował na prezydenta XD
#bekazprawakow #bekazkonfederacji #sejm #unia #polityka #konfederacja
Jeszcze dwójka hahahaha, przypominam, że na tiktoku i na fb piszą ciągle żeby startował na prezydenta XD
#bekazprawakow #bekazkonfederacji #sejm #unia #polityka #konfederacja
#przegryw #depresja #polska #gehenna #bieda #afryka
Mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego Polska leży na glebie?
I dlaczego w Szwajcarii pomaga się przegrywom, daje darmową pomoc, przytula się przegrywów itp itd etc?
W opracowaniu naukowym wszystko pisze, w Szwajcarii są częste wizyty domowe, edukacja rodziców, intensywne wsparcie dla rodzin dysfunkcyjnych, wsparcie rządowe i inicjatywy oddolne.
https://sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0885200619300432
SZWAJCARSKI MODEL OPEKI RODZINNEJ
Szwajcaria ma wysoki standard powszechnej opieki dla rodzin z noworodkami. Obejmuje ona wizyty domowe położnych w bezpośrednim okresie poporodowym, doradztwo rodzicielskie i edukacyjne oraz regularne badania lekarskie. Podobnie, wczesna edukacja specjalna jest dobrze ugruntowana dla dzieci niepełnosprawnych lub z opóźnieniami rozwojowymi.
W ostatnich latach pojawiły się dodatkowo indywidualne inicjatywy lokalne skierowane do rodzin zagrożonych, w tym programy wizyt domowych (Diez Grieser & Simoni, 2012).
WPŁYW ŚRODOWISKA RODZINNEGO
Niekorzystny wpływ psychospołecznych czynników ryzyka został wielokrotnie wykazany w odniesieniu do różnych aspektów rozwoju i dobrostanu dziecka (np. Duncan i Brooks-Gunn, 1997, Hertzman i Boyce, 2010, Rutter, 2000).
Zakrojone na szeroką skalę badania podłużne, w których obserwowano nowonarodzone dzieci przez okres do 40 lat, wykazały trwający przez całe życie niekorzystny wpływ na wyniki fizyczne, akademickie i społeczne (Laucht, Esser i Schmidt, 1997; Schoon, 2006; Sroufe, Egeland, Carlson i Collins, 2005; Werner i Smith, 2001).
Dobrostan dzieci i ich możliwości edukacyjne są silnie uzależnione od środowiska rodzinnego (Burger i Walk, 2016, OECD, 2016).
SKUTECZNOŚĆ WIZYT DOMOWYCH, EDUKACJI RODZICÓW
Jednocześnie powyższe badania podkreślają czynniki ochronne i ich wzajemne oddziaływanie z czynnikami ryzyka, które z kolei sprzyjają odporności dzieci. Programy wizyt domowych opierają się na tych ustaleniach i dążą do wzmocnienia czynników ochronnych, takich jak wsparcie społeczne lub wartości i cele rodzinne (Ramey & Landesman Ramey, 1993).
Dowody metaanalityczne dotyczące skuteczności programów wizyt domowych na wyniki dzieci są mieszane, jednak szczególnie wysokiej jakości programy, takie jak Nurse Family Partnership (NFP), wykazały pozytywny wpływ na wyniki poznawcze, językowe i behawioralne dzieci (Olds, Sadler i Kitzman, 2007).
Poza Stanami Zjednoczonymi niewiele jest dowodów na skuteczność programów wizyt domowych (Rayce i in., 2017, Taubner i in., 2015). Stąd wnioski wynikają głównie z badań przeprowadzonych w USA, gdzie pierwsze programy wsparcia dla dzieci znajdujących się w niekorzystnej sytuacji i ich rodzin wdrożono w latach 60. XX wieku (np. Ramey, Sparling i Landesman Ramey, 2012; Schweinhart i in., 2005).
Randomizowane, kontrolowane badanie dotyczyło skuteczności programu Parents as Teachers (PAT) w niemieckojęzycznej części Szwajcarii. W ciągu pierwszych trzech lat po urodzeniu, 132 zagrożone rodziny z nowonarodzonymi dziećmi były wspierane przez PAT poprzez regularne wizyty domowe i kontakty grupowe. 116 rodzin w grupie kontrolnej miało dostęp do normalnych usług społecznościowych, ale nie było wspieranych przez PAT. Jak wykazano PAT poprawiła zachowania adaptacyjne, stan rozwoju i umiejętności językowe dzieci w wieku 3 lat. Zachowania problemowe zmniejszyły się w rodzinach o najwyższym ryzyku.
─────────────────────
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: Dipolarny
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim
@mirko_anonim: Bo Polska to nie Szwajcaria - pozdrawiam