Wpis z mikrobloga

Tak sobie dziś czytałem o Oplu Astrze VI z silnikiem 1.2 i 130KM. No i wg recenzentów 7,5-8 litrów na mieście i 6 litrów na trasie to dobre wyniki. No dobra, niech będzie, że dobre, tylko w takim razie, gdzie korzyść z downsizingu? Megana z 1.6 109KM pali tyle samo (na mieście może nawet mniej, ale mniejsza o szczegóły) ale ma 20 lat. Nie chodzi o efektywność spalania, bo w końcu palą tyle samo, owszem, Astra pojedzie 210km/h tylko po co? Wyjdzie na to, że Astra spełnia EURO6 (a Megana EURO3) ale nie wynika to z zmniejszonego zużycia paliwa (czyli ilość CO2 powinna być taka sama) a tylko... no w właśnie, z czego? Lepszy system oczyszczania spalin?
#rozkminy #samochody #pytanie
  • 3
@TWezmyr To jak z bateriami do telefonów. Za każdym razem jak powstaję pojemniejsza i wydajniejsza, to do telefonów pakuje się bardziej prądożerne i wydajniejsze podzespoły, oraz większy ekran i zwiększa się jego częstotliwość odświeżania. Tym sposobem czas pracy stoi w miejscu.

W przypadku samochodów rośnie ich wielkość, a tym samym masa.
Kiedyś Passat B1 ważył 900 kg, a teraz najnowszy prawie 2 t.
I tak mimo wydajniejszego silnika spalanie na 100 km
  • 0
@epicentrum_chaosu: No dobra, różnica w wadze, bo to mi do głowy przychodzi jest 1350 kg (Astra) vs 1160 kg (Megane). 200kg. I co oni w tę Astrę wpakowali? Blacha na pewno nie jest lepsza, silnik mniejszy i lżejszy... Czyżby ekrany i cała elektronika tyle ważyła? Bo jeżeli chodzi o poziom bezpieczeństwa biernego czy czynnego to jakichś wielkich różnica zapewne nie ma, akurat Renault o takie rzeczy zawsze dbało.
Wydaje mi się, że zaniżasz spalanie obecnej megane. Miałem taką i nawet jadąc 70 nie schodziło poniżej 5, gdzie w Astrze jest 4.0 przy 90 kmh: https://www.youtube.com/watch?v=OQzMiK_E8eg&t=48s
Przy 140 pali 6.7 a ile będzie w megane? Poza tym że zdaje się prawie 4000 obrotów, bo tylko 5 biegów. Spalanie w nowych silnikach spadło, ale ludzie mają w głowie spalanie 6L na trasie 70-90 kmh i porównują do 6L w nowych przy 120-140.