Wpis z mikrobloga

Kur#a ale jeśli to prawda co twierdzi #newag i pociągi były faktycznie sprzedane w tym drugim tanszym modelu, to pomijając nie wiadomo czy do końca właściwe postępowanie serwisowe, to cała ta #afera to jest jedno wielkie w ch#ja cięcie sps który próbował coś drutowac w pociągach do których nie mieli nawet dokumentacji. Najpierw CELOWO ZAPLACILI MNIEJ zgadzając się na serwisowanie w newagu a później kombinują jak naprawić gdzieś indziej żeby wyszło taniej. Wcale w sumie się nie dziwię że ten newag który na pewno orientowal się w sytuacji porobił (bądź co bądź chu#owe) zabezpieczenia co zostało odkryte, skoro pewnie spodziewali się że te koleje dolnośląskie okażą się Januszem który szuka jak tu przyciąć w ch#ja. W takiej sytuacji jako pasażer pociągu serio już bym wolał jechać czym co jest (może na dziwnych zasadach) ale fachowo serwisowane niż sprzętem serwisowanym u pana miecia który co prawda nie wie jakie są parametry turbiny ale ucho i inżynieria wsteczna (za publiczne pieniądze - jakiś #!$%@?@ absurd) mu podpowiada czy jest pociag sprawny czy nie..
rosso_corsa - Kur#a ale jeśli to prawda co twierdzi #newag i pociągi były faktycznie ...

źródło: temp_file6142145092058405429

Pobierz
  • 10
@rosso_corsa: problem jest taki, że newag sam się przyznał że soft który jest w pociągach nie jest ich autorstwa tylko oni kupili od jakiejś firmy licencję na jego używanie. Wychodzi też na to, że jak jakiś pociąg był u nich w serwisie to newag serwował soft który mają od kogoś i podejrzewam, że nawet nie wiedzą co jest w tym sofcie... Może być tak, że producent os którego kupili licencję jest
@spayker: jasne, i bez wiedzy newagu ktoś powklepywał koordynaty GPS?

A skoro newag sie tak zaslania licencja to mam pytanie czy newag nabyl licencje z mozliwoscia odspedazy czy do wlasnych zastosowan i sam nielegalnie rozpowszechnia oprogramowanie?
@rosso_corsa: No ale w drugim modelu jest napisane, że można wykonywać przeglądy P3 i P4(częściowo). SPS robił przegląd P3 i do jego zrobienia potrzebował pomocy Dragon Sectora, żeby zajrzeli w PLC i odflagowali blokadki. Więc jak to się stało, że Newag sprzedał ponoć w modelu 2 pociągi i nie dostarczył narzędzi do zrobienia P3 skoro model 2 do tego zobowiązuje? xD
@vookash: Jesli licencja zostala "wykupiona" przez newag i nie maja nikogo kto moglby ten kod przejrzec przed puszczeniem tego na produkcje to w sumie nic dziwnego, ze firma od ktorej to brali wklepala koordynaty na polecenie kogos z newagu (osoba moze juz nie pracowac) i obecna ekipa ktora tam pracuje nie moze tego ogarnac.
A to juz nie pytanie jest do mnie. Na konferencji, ktora miala miejsce pare dni temu jakas
Jesli licencja zostala "wykupiona" przez newag i nie maja nikogo kto moglby ten kod przejrzec przed puszczeniem tego na produkcje to w sumie nic dziwnego, ze firma od ktorej to brali wklepala koordynaty na polecenie kogos z newagu (osoba moze juz nie pracowac) i obecna ekipa ktora tam pracuje nie moze tego ogarnac.


@spayker: no tak było, nie zmyślasz.
I po "przeglądach" w Newagu, pociąg wyjeżdżał z innym softem, innymi warunkami
@rosso_corsa:

Gdyby faktycznie serwisowanie przez podmiot trzeci było niezgodne z umową sprzedaży tych pociągów, to producent zwyczajnie zaskarżyłby przetarg na serwisowanie w sądzie i wygrał sprawę z marszu. Ale takiej sprawy nie było, a przetargów u różnych przewoźników była cała masa, przez wiele lat. Zastanów się chwilę, po co oni mieliby robić jakieś cuda na kiju z blokowaniem pociągów po GPSie, gdyby mogli zwyczajnie wytoczyć sprawę cywilną i zamknąć temat? Cytując