Wpis z mikrobloga

  • 1
Wystarczył krótki mail na info@netia.pl. Czy działa to się okaże dopiero za miesiąc, bo włączą od nowego okresu rozliczeniowego. Dzięki za komentarze.
@Ozianin: Muszę Cię zasmucić. Nadal będziesz za nat. Będziesz miał tylko stałe IP. Na miesiąc wypróbowałem i teraz mam problem bo nie potrafią mi przywrócić zmiennego IP. Nigdy bym nie pomyślał, że to akurat z netią będę mieć tyle problemów. W vectra możesz przełączyć na tryb bridge i problem z natem rozwiązany.
  • 0
@phantom1108: Ja #!$%@?ę. No to laska mnie w błąd wprowadziła. Konkretnie napisałem o przekierowaniu portów, włączą mi usługę, a i tak bez VPNa tego nie zrobię. Vectry nawet nie mam w swoim bloku.
@Ozianin: W Netii masz domyślnie publiczne zmienne IP + za opłatą stałe (to co zamówiłeś). Więc już teraz powinieneś móc przekierować porty (oczywiście na zmiennym IP, więc będzie działało do czasu nawiązania nowej sesji, wtedy zmieni się IP).
  • 0
@MichaelT128: Próbowałem wielokrotnie przekierować porty. Na tracert pokazuje mi dwa przeskoki przez jakiś adres 10.225.xxx.xxx, a później kończący się na static.inetia.pl. Dalej jest samo request timed out, nie dociera do mojego adresu.

Mój adres WAN w routerze to 100.105.xxx.xxx co według informacji z internetu również sugeruje, że to CGNAT.

Jeśli się mylę to mnie popraw proszę.
@Ozianin: Hmm, ciekawe. Z tego co pamiętam to na ETTH Netia miała problem z publicznymi IPkami, ale że na HFC to tego się nie spodziewałem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Na FTTH (w tym BSA) bez problemu dają od razu zmienne publiczne. Proponowałbym poczekać na aktywację usługi stałego IP żeby zobaczyć co się wydarzy, bo jak to będzie stałe IP za CGNATem tak jak pisał @phantom1108 to będzie
  • 0
@MichaelT128: Update #2. Kolega @phantom1108 miał rację... natomiast pociągnąłem temat mailowo i poprosiłem o przekierowanie do pracownika technicznego. Odpisał mi gostek z Centrum Obsługi Technicznej i po wymianie dwóch wiadomości wyłączył mnie z CGNAT i nadał adres publiczny - zupełnie nieodpłatnie.

Najwidoczniej mają niewielką pulę i nie marnują adresów na osoby, które tego standardowo nie potrzebują. Chociaż też dziwne, bo kiedyś próbowałem to załatwić przez ticket na koncie Netii i strugali