Wpis z mikrobloga

W sumie tutaj buszmen mi coś uświadomił przy tych dywagacjach o analogach.

Jest wojna układów PS vs Xbox, bo PS trzyma się tego co wymyślili na początku istnienia analogów, a konwencja Xboxowa powstała już z myślą o nowoczesnych projektach gier które biorą lewy analog jako priorytet sterowania. Układ Wii U dla mnie nadal jest dziwną koncepcją.

Ostatecznie rozchodzi się o to aby przy dłuższych sesjach kciuki nie męczyły się gdy jeden musi być niżej a drugi wyżej, kwestia ergonomii względem typu gier. Konwencja PS jest dobra jeżeli priorytetem są starsze gierki np. ze SNESa, a konwencja Xbox jest dobra dla lat 2000 do dziś.

A przecież Valve przy Decku wpadł na tak proste, a tak idealne rozwiązanie. Analogi na tym samym poziomie co D-pad i przyciski akcji. Potem wszelkie dodatkowe przyciski i touchpady dać niżej. A to wszystko jest tak ściśnięte że kciuki nie muszą się odginać tak bardzo jak przy obecnych projektach żeby przejść z analogów na D-pady/przyciski akci i vice versa.

Jak będą pracować nad Steam Controllerem 2 to mam nadzieję że pójdą w tym kierunku. Jak ogarną ergonomię takiego rozwiązania w formacie pada i dodadzą żyroskop to to przecież będzie hit pod pecety. A gdyby tak jeszcze dodali do tego analogowe przyciski tak jak w starych DualShockach to byłby to pad arcyidealny do absolutnie wszystkiego czego dusza zapragnie.

#gry #pcmasterrace #steam
supra107 - W sumie tutaj buszmen mi coś uświadomił przy tych dywagacjach o analogach....

źródło: steme keck

Pobierz
supra107 - W sumie tutaj buszmen mi coś uświadomił przy tych dywagacjach o analogach....
  • 6
@supra107: Przy Steam Controlerze nie podoba mi się zbyt duży i za bardzo odległy touchpad po lewej stronie. Zbyt często się mylę, bo gdy chcę wcisnąć w lewo, to wciska mi się w dół.
Ale sam pad jest genialny, ale rzeczywiście sporo by można jeszcze w nim upsrawnić.
  • 1
@Chrystus: Problem polega na tym że Steam Controller to jeden z trzech pierwszych projektów sprzętowych Valve, obok Steam Machines i Steam Link, wydanych jednocześnie 10 listopada 2015 roku.

To była pierwsza styczność Valve z projektowaniem sprzętu i wszystkie trzy projekty okazały się być klapą. Steam Machines były zbyt słabe i zbyt drogie, Steam Controller nie miał sensownego układu, a Steam Link został kompletnie wyparty przez Android TV.

I do tej pory
a Steam Link został kompletnie wyparty przez Android TV.


@supra107: NIe prawda. Po prostu Valve wydało aplikacje Steam Link które oficjalnie zastąpiło urządzenie. Wiec sami zabili urządzenie.
  • 0
@ChojaK: No o to mi chodziło tylko nie powiedziałem wprost. Wydali apkę, a jak ktoś ma Android TV z Ethernetem to taki fizyczny Steam Link traci rację bytu bo ludzie już mają odpowiedni sprzęt do strumieniowania w domu. Więc ucięli łeb ostatniemu niechlubnemu projektowi sprzętowemu. ¯\_(ツ)_/¯
@supra107: Dla mnie Steam Controler był świetny jako pilot to sterowania PC z łózka - czy to do filmów, czy szybkiego zerknięcia na przeglądarkę bez ruszania się :P. Co do układów gałek to już kwestia przyzwyczajenia, aktualnie korzystam z obu bez problemu.

Zdecydowaniem większym problemem był sam pad, np. takim Dual Shockiem 3 od PS3 nie potrafię za cholerę celować, chciałem ukończyć Killzone 2 i 3, i to dla mnie niewykonalne