Wpis z mikrobloga

@elvisiako: @Shodan56: @elvisiako: Oba elementy zagadki pochodzą zza zachodniej granicy, choć ten pan z nazwiska wydaje się być z innego kraju. A auto w trzeciej dekadzie XX w. miało niesamowicie ciekawą sprężarkę, legitymowało się mocą podchodzącą pod 300 koni i dzierżyło palmę pierwszeństwa w kategorii prędkości maksymalnej.
@elvisiako: z Ferdkiem Porsche troszkę się zbliżyłeś do odpowiedzi @jankotron: @Shodan56: Kiedyś daaawno podawałem już to auto w zagadce i w końcu się chłopaki dokopali do odpowiedzi :) W każdym razie dziś wieczór rozwiązanie to:

- Mercedes-Benz SSK

- Rudolf Carracciola

The SSK was the last car designed for Mercedes-Benz by the engineer Ferdinand Porsche before he left to found his own company.[3][4] The SSK was based on the
zoniu - @elvisiako: z Ferdkiem Porsche troszkę się zbliżyłeś do odpowiedzi @jankotron...

źródło: comment_XcpctMHkfW8qJ2tIR42Yz73nESukhpvP.jpg

Pobierz
@zoniu: już chwile po wpisaniu nie byłem pewien, bo na wielu zdjęciach ten mercedes jest z rurami wychodzącymi z boków maski, więc sądziłem, że to jakaś inna wersja. A co do kierowcy, to muszę przyznać, że Rudolf Carracciola nie jest dla mnie dużo bardziej znany od Stanisława Czaykowskiego, bo o obu słysze pierwszy raz:) Ale jak będę miał czas, to poczytam i nadrobię:)
@jankotron: jak pewnie wiesz, w tamtych czasach oznaczenie modelu odnosiło się raczej do silnika, ramy i zawieszenia niż do nadwozia, więc możliwe, że na przykład cywilne wersje miały wydech poprowadzony na zewnątrz maski.

Polecam poczytać o panu Carraccioli - za swoich czasów słynny niczem Alonso i Solberg razem wzięci :)
@zoniu: wtedy nawet chyba częste było, że produkcja samochodów polegała na zrobieniu podwozia, silnika i całego osprzętu mechanicznego, a po karoserię szło się do zupełnie innej firmy (do karosera).