Wpis z mikrobloga

@lakukaracza1 za dużo wolnego. Nadmiar alkoholu. ;) a tak na powaznie to jeżeli do tego jest rano biegunka, albo uczucie kwaśnego posmaku w ustach to zmień dietę na lekko strawną. Nadmiar żółci lub obciążona wątroba. Po posiłku też wskazuje że coś tam jest bardzo obciążone pracą. Oczywiście nie jestem lekarzem i nie jest to żadna porada medyczna. Tylko lekarz po wykonaniu badań, m.in. wątrobowych pomoże ustalić co jest tego przyczyną.
Przykładowo u
  • Odpowiedz
@lakukaracza1 no ja praktycznie nie jadłem warzyw i owoców. Samo smażone czy tłuste. "Najlżejsze" posiłki to bułki/bagietki zapiekane z serem i tłustym salami. Podczas rutynowych badań, lekarz powiedział, że wszystko ok, ale jest lekko podwyższony cholesterol i wyniki wątrobowe. Ponowna kontrola za miesiąc by sprawdzić co to. No tak się przyznałem do diety i tego jak beznadziejnie jadałem przez brak czasu ;) do nudności, porannej biegunki czy podobnych nie wspominałem. Zmieniłem dietę
  • Odpowiedz
@kureci_paratko: nie smaż na oleju, chyba że to oliwa albo olej kokosowy to jeszcze jako tako. Od rafinowanych olejów są zapalenia, tycie, zatłuszczenie wątroby, przy smażeniu niestabilnych tłuszczów wydzielają się formaldehydy i inne trucizny. Smalec to moja uniwersalna opcja w zamian.
Węgle pominę milczeniem bo to Polska xD

I ogólnie jak się ma masę Omega 6 w diecie to nawet trochę Omega 3 z jakiejś tłustej ryby może uczynić ogromną różnicę..
  • Odpowiedz
@Wissdy no kuchnia czeska jest podobnie tłusta i ciężkostrawna jak ta polska ;) robiłem podchody ze smalcem. Mniej lub bardziej udane. Dla mnie i tak sukcesem była przesiadka z oleju rzepakowego na słonecznikowy. Smalec może być, ale wyłącznie do smażenia mięsa które skończy w sosie. Jajecznica na smalcu czy panierowane kotlety z kurczaka mi już nie smakują. Oleju z oliwek nie próbowałem. Trochę duży wydatek. Najtańszy jaki widziałem (a raczej widziałem cenówkę
  • Odpowiedz
@kureci_paratko: Ciekawe.