Wpis z mikrobloga

Słyszałem głosy jakoby #cpk się nie opłacało nawet po wybudowaniu, bo nikt nie chce przez Polskę przewozić rzeczy z powodu biurokracji, tłumaczeń na język polski, wysokich ceł.
Zastanawiam się w takim razie jak to możliwe że Baltic Hub w Gdańsku się rozbudowuje i goni Hamburg pod względem liczby przeładowanych rzeczy. Gdynia też będzie miała zewnętrzny port, Świnoujcie mam nadzieję też.

Nie znam się więc jestem ciekaw opinii kogoś kto się zna.

#infrastruktura #polska
  • 11
@Wynoszony: to chyba trochę chochoł. Argumentem za cpk niby jest przerób większej ilości cargo. Jakby wybudowanie cpk miało od razu odebrać niemcom pół obrotu.
Najwyraźniej cargo nie może latać na puste polskie lotniska i może tylko na cpk. No dobra - na rzeszów może cargo - ale tylko z hamerykańską bronią.
Nie bez powodu lepiej lecieć do hitlerlandii - bardziej w centrum EU, zapewne sprawniej, niższy VAT. Jak sprowadza się auta
@niegwynebleid: to ze latasz praktycznie 3 razy mniej niż Niemiec to znaczy że nie będzie wzrostu. Po co PO teraz chce rozbudować okrecie i midlin, skoro nie będzie wzrostów. A co ma VAT do portów skoro go się płaci przy sprzedaży.
@Arktosik: nie cały zakup to zakup firmowy. Osoby prywatne muszą tedy vat opłacić. 4% to nie w kij dmuchał.
Nie powiedziałem że nie ma pola do wzrostów. Ale nie aż takie, jakie się rzuca z kapelusza ekstrapolując dane. Polska się starzeje, ludzi coraz mniej. Zbliżać się będziemy do 30 mln mieszkańców. Ledwo radzące sobie berlińskie lotnisko imienia Goeringa jest w kraju z blisko 90 mln mieszkańców bogatszych średnio od polaków circa
niegwynebleid - @Arktosik: nie cały zakup to zakup firmowy. Osoby prywatne muszą tedy...

źródło: DgemKBUW4AIOJVO

Pobierz
@Arktosik: a mamy rozbudować? Nie wiem nic - nie jestem specjalistą od lotnisk w polsce. Raczej wypowiadam się z wiedzy ekhm ogólnej.
Okęcia się chyba nie da rozbudować. Modlin też mały - gdzie by ich rozbudowy miały mieć pojemność CPK? Jest puste lotnisko w radomiu, rzeszowie, na pewno pyrzowice mają miejsce i położenie do sensownej rozbudowy. Myślę,że cargo cpk spokojnie da się obsłużyć bez konieczności budowy cpk.
Do mnie nawet bardziej
@Wynoszony: tak, już mu wierzę.
Nie to, że to nie jest prawda co napisane powyżej - patrząc na szybko to loty cargo będą w okolicach mniej niż 10% wszystkich lotów. Tylko, że nie wiem jak z tonażem cargo w samolotach pasażerskich vs specjalistycznych. Zapewne od Banucha ciężko będzie o źródła swoich twierdzeń - ja jestem tylko wykopkiem marnującym swój czas w necie.
Zgodzę się na pewno, że pasażerskie są dopychane cargo
niegwynebleid - @Wynoszony: tak, już mu wierzę. 
Nie to, że to nie jest prawda co nap...

źródło: ban

Pobierz