Wpis z mikrobloga

Pytanie w zakresie #elektryka. Niedługo odbieram #mieszkaniedeweloperskie i zastanawiam się (głownie różowa xd) nad układem sprzętu w kuchni. Wymyśliła sobie w dużym skrócie piekarnik i mikrofalę w słupku a obok lodówka (wiem kwestii ciepła itp). Problemem jest to, że w tym miejscu oryginalnie jest tylko 1 gniazdko. W elektryce jestem totalnie zielony i oczywiście kwestia będzie jeszcze weryfikowana przez fachowca ale czy to da się zrobić na tym jednym "gniazdku"? Nie będzie wywalało korków? Mieszkanie nowe więc instalacja powinna być przystosowana do współczesnych obciążeń ale zastanawiam się czy to przypadkiem nie wymagałoby jakiegoś nowego bezpiecznika w skrzynce.

W elektryce jestem totalnie zielony więc proszę się nie śmiać xd
#remontujzwykopem
  • 12
  • Odpowiedz
@lgc89: zobacz jaki masz bezpieczniki na danym obwodzie. Jeśli 10A to podłączysz sprzęt o łącznej mocy 2300W, A jeśli jest 16a to podłączysz sprzęt o łącznej mocy 3 600 W.
Do każdego bezpiecznika jest przewidziana odpowiednia grubość przewodu, także nie polecam wymieniać bezpiecznika na większy.
  • Odpowiedz
@lgc89: generalnie polecam przejrzeć całą instalację z zaufanym elektrykiem, bo deweloperzy potrafią wymyślić różne ciekawe sztuczki żeby zaoszczędzić kilka metrów przewodu i bezpiecznik.
Ogólnie warto, żeby lodówka miała osobny obwód, piekarnik osobny, zmywarka osobny, gniazdka nad blatem osobny. Pierwsza sprawa to kwestia obciążenia przy jednoczesnym używaniu sprzętów, a po drugie lepiej żeby np. lodówce nie odłączyło zasilania w przypadku wybicia bezpiecznika przez uszkodzony czajnik, albo toster.
  • Odpowiedz
czyli w takim wypadku najlepiej jak fachowiec zrobi nowe gniazdko, kabel i bezpiecznik w skrzynce?


@lgc89: tak, lodówka na osobnym najlepiej. Mikrofala + piekarnik mogą być na jednym.
  • Odpowiedz
Nie będzie wywalało korków?