Wpis z mikrobloga

Hej wszystkim.

Mam problem z poradzeniem sobie z tabelka w Arkuszach Google.

Mam 10 osobnych arkuszów, każdy na jeden miesiąc. Dotyczą one serwisowania urządzeń elektronicznych.

Zawartość kolumn (interesują mnie dwie i tylko dwie wymienię) to Status (i kilka różnych się w tej kolumnie znajduje, "wydano po naprawie". "gotowe po naprawie" itp) oraz druga kolumna to "objęte programem darmowej wysyłki" (i trzy wartości - "tak" "nie" "nie dotyczy" )

Chciałbym aby tabelka mi pokazywała ile sprzętów posiadających dany status przynależało (lub nie) do darmowej wysyłki. Chciałbym zweryfikować czy darmowa wysyłka jest dla mnie opłacalna.

Za cholerę nie potrafię zrobić takiej tabelki.

Proszę o pomoc.

#excel #komputery #office #pytanie #pytaniedoeksperta #problem
  • 8
  • 0
Tabela przestawna podaje jakieś dziwne wyniki. około 10 tysięcy wpisów a ona podaje wartości jakby do 1000. Więc coś widocznie źle robie.
@Masny699: eh w skrocie.. laczysz arkusze w power query w jedna tabele, potem na tej tabeli robisz tabele przestawna. W wiersze wrzucasz objete programem darmowej wysylki, w kolumny wrzucasz status. W wartosci wrzucasz counta po jakiejs kolumnie z ID np. I tyle..
  • 0
Tak. Co prawda do arkuszy google nie ma dokładnie tej wtyczki, ale użyłem zamiennika i połączyło wszystkie miesiące w jedno.