Wpis z mikrobloga

@kacappylon: Z mojej perspektywy istotnie więcej tirów trzyma się prawego pasa. Co zdają się potwierdzać obserwacje mireczków. Więc zakładam, że jeśli ktoś twierdzi inaczej to albo nie jeździ w trasy albo sam jest takim tirowcem.

Swoją drogą, dlaczego nie pociągać tutaj do odpowiedzialności również firm, których kierowcy nie stosują się do przepisów? W interesie firmy powinno być prowadzenie ewidencji kto kiedy kieruje jakim pojazdem i zakładam, że większość z nich to
  • Odpowiedz
@DeXteR25: JEST widoczna różnica w jeździe na autostradzie i ekspresówkach! Nawet gdy wyprzedzają to ten wolniejszy jest w stanie opuścić "oczko" niżej by wyprzedzanie trwało krócej.

Jeszcze tylko wyeliminować gamoni co siedzą na zderzaku, albo zajeżdżają nagle Ci drogę z prawego pasa na lewy i będzie super.

A i zapomniałbym 3 pasy na A4 i A2 ;))
  • Odpowiedz
@Novick: jest o wiele lepiej niż było, moje odczucia to jakieś 5-10min szybciej trasę się pokonuje na odcinku 100km niż przed zakazem wyprzedzania.

Bo popatrz jedzie 30 osobówek w kolumnie powiedzmy 120km/h nagle wyjeżdża Ci Tir przed pierwszego w kolumnie i te 30 osobówek musi zwolnić do 90km/h żeby ten jeden Tir wyprzedził drugiego i przez najbliższą godzinę różnica między nimi może wynieść raptem 2-3km na trasie...
  • Odpowiedz
@fff112 @fff112

@kacappylon: Przestrzega, jeżdżę codziennie 100km autostradą do pracy i jak jest jakieś wyprzedzanie to szybko bo różnica prędkośći 10km i to dozwolone. Kiedyś jak jechałeś za sznurem tirów to modliłeś się żeby się gamoniowi nie zachciało wbić nagle na lewy. Teraz grzecznie czekają aż będzie pusto żeby łyknąć takiego wolniejszego. I odstępy mają sporo większe. Same plusy.


Ehh krajowa 1 ze Śląska do Łodzi to było niczym wyścig formuły
  • Odpowiedz
@fff112
Chyba mówisz o A6.
Średnio w tygodniu robię 2-3k km na A1 i po około 1k na A2 i A4 i widziałem już chyba tysiące wyprzedzań tirów, dwa razy widziałem jak tajniaki zawinęli żwirosracza, raz widziałem pościg krokodyli za jednym typem i ze dwa razy jechałem za typem który skosił lusterko naczepą w innej budzie.

Przepis jest martwy jak pasażerowie lotu do smoleńska
  • Odpowiedz
@fff112: Ma to swoje zalety, to prawda, ale trzeba uczciwie zaznaczyć, że teraz lewy pas ciągną emeryci, jadący niewiele szybciej od ciężarówek, trudniej się przebić na pas zjazdowy w sznurze ciężarówek.
Mogłoby tak zostać, gdyby wprowadzić zapis, że osobówki na A/S muszą jechać co najmniej 100 km/h, a zakaz powinien tylko obowiązywać za dnia, w nocy jest bez sensu, tym bardziej, że w nocy i tak się wyprzedzają, co powoduje, że
  • Odpowiedz