Wpis z mikrobloga

Jeszcze parę dni i zrobienie od zera aplikacji z GUI w C++ działającej na Windows 3.11/9x, Win 11 z 64-bit i skalowaniem DPI, a nawet cross-platform Linux/macOS będzie tak proste i szybkie jak nigdy dotąd ( ͡° ͜ʖ ͡°) #programista15k #retrogaming #retrocomputing #programowanie #cplusplus #komputery #staregry #starekomputery

- instalacja kilkoma kliknięciami, od zainstalowania do odpalenia testowej aplikacji w Win 3.11 potrzeba mniej niż minuty
- automatyczna instalacja Win3.11 i Win95 z wszystkimi sterownikami, wystarczy wkleić zawartość swoich dyskietek/płyty, reszta plików redistributable jest pobierana z sieci
- integracja emulatora Win3.11/Win95 z IDE, integracja myszy i sieci
- build target Win3.11/Win95/lokalny komputer zmieniany jednym kliknięciem (i odpala się lokalnie lub w okienku dosboxa)
- wxWidgets 2.8.12 (2011) dostosowany do Win 3.11, wxWidgets 3.0.5 (2020) dostosowany do Win 95 (nawet da się użyć unicode)
- pod Win 3.11 kompilujemy darmowym kompilatorem BCC5.5 z 1999, pod Win95 "współczesnym" TDM-GCC 4.7.1 z 2012, albo MinGW64 jeśli chcemy targetować współczesne systemy.
- automatyczna instalacja kompilatorów, automatyczne kompilowanie frameworku
- jako bonus kompilatory pod DOS (GCC-DJGPP i OpenWatcom) i integracja z DOSBOXem

Wymyślił sobie człowiek takie coś na 30-lecie Windowsa 3.11 (pomysł taki z kategorii nigdy więcej)
Ale teraz jeśli ktoś ma dziwne hobby grzebania w starych systemach to nie będzie tracić 20 godzin na szukanie zabytkowych kompilatorów, tylko pobawi się 15 minut, zrobi co chciał i będzie się mógł zająć życiem :P

PS wiem że CodeBlocks to nieżyciowe IDE, ale w tym zadaniu akurat się sprawdza. Lepsze to niż Delphi 1.0 czy C++ Builder 1.0 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
bero33bb - Jeszcze parę dni i zrobienie od zera aplikacji z GUI w C++ działającej na ...
  • 6