Wpis z mikrobloga

Czy używany(100 - 150kkm) samochód z fabryczną instalacją lpg będzie miał jakiś zużycia wynikające z samego faktu instalacji lpg? Zawsze mówiło się o wypalonych gniazdach zaworowych. Można to jakoś sprawdzić?
Taki powiedzmy Fiat Tipo. Ładnie wygląda, jest ich sporo z fabrycznym LPG. Nie mam zamiaru się nim zachwycać, ma jeździć i być tani w eksploatacji.

#samochody #zakupsamochodu #lpg #pytaniedoeksperta #motoryzacja
#pytanie
  • 6
  • Odpowiedz
@cotozazycie uważaj, gdzieś czytałem, że to nie jest fabryczna instalacja (w Tipo) tylko zakładana przez dealerów do nowych samochodów a nie w fabryce. I teraz pytanie, jak została założona, bo kiedyś jak czytałem forum użytkowników to mnóstwo osób miało w Tipo problemy z głowicą - jest jednak za mało trwała do gazu
  • Odpowiedz
  • 0
@pacmanxx:

No i tak z tym gazem też nie idealnie. A po 2014, najlepiej z przedostatniej generacji robili jakieś dizelki na łańcuchu rozrządu, bez dwumasy? Bo tak myślę, że w sumie nie będę codziennie dojeżdżał do pracy samochodem na krótkich dystansach a jedynie raz w tygodniu po większe zakupy plus dalsze wyjazdy.

@modzelem
  • Odpowiedz
@cotozazycie ja bym poszukał czegoś z 1,6 hdi (ale nie późniejsze 1,5) i jeszcze bez adblue - ford, volvo, psa. Co prawda nie na łańcuchu ale wymiana paska kosztuje nie duże pieniądze a sam silnik bardzo trwały jest
  • Odpowiedz
Zawsze mówiło się o wypalonych gniazdach zaworowych. Można to jakoś sprawdzić?


@cotozazycie: można. Trzeba wsadzić do silnika kamerę endoskopową i obejrzeć gniazda od środka a wcześniej zmierzyć ciśnienie czy jest prawidłowe. Uczciwy mechanik nie powinien cię za to skasować więcej jak 100zł bo to jest pół godz roboty
  • Odpowiedz