Wpis z mikrobloga

Hej
Do wymiany ECU w Octavia 2 1.6 TDI 2011r. co mi będzie potrzebne? Pin oryginalnego i tego ECU który już zamówiłem?
Mam kabelek i program vcds hex v2.
W Audi a3 8l jak wymieniałem sobie licznik to wystarczyło mieć pin starego i nowego licznika
I potem tylko zakodować kluczyki pod nowy licznik.

Tyle znalazlem. Tam będzie immo4?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_IV_ECU_Swapping

Na zagranicznym forum piszą, że wystarczy odczytać i zapisać tylko eeprom ze starego ECU i potem wrzucić do tego drugiego. Jestem w stanie to zrobić tym kabelkiem?

#mechanikasamochodowa #motoryzacja #samochody #skoda #vag
  • 41
Na zagranicznym forum piszą, że wystarczy odczytać i zapisać tylko eeprom ze starego ECU i potem wrzucić do tego drugiego. Jestem w stanie to zrobić tym kabelkiem?


@Cinek93: nope
@Cinek93: sam odczyt i zapis eepromu nic nie da. Trzeba przepisać dane od immo ręcznie bo tam masz obszar OTP. Poszukaj jakiegoś magika od autoelektorniki. Smok, odis i chyba vvdi powinno dać radę dopisać to ECU bo robienie klona w tym przypadku nie ma zbytnio sensu
via Android
  • 0
@malebro jest problem właśnie bo tak:
Samochód zaczął przerywać podczas jazdy i zgasł. Potem już tylko odpalał na chwilę i gasł.
Dodam, że egr został już wyłączony komputerowo. Ale chyba został fizycznie nie zaślepiony.
Wtryskiwacze zostały sprawdzone. 3 są wkrótce do wymiany ale mówią mechanicy, że to nie będzie problem.
Dpf został wycięty bo był podobno tak zapchany. Nie został wyłączony komputerowo.
Została sprawdzona pompa wtryskowa, mówią że jest dobra.
Czujniki na
via Android
  • 0
@malebro czujnik położenia wału korbowego czy wałka rozrządu? Raczej to nie było zmieniane.
Właśnie też mi się wydaje, że to nie będzie sterownik silnika. Zresztą każdy mówił coś innego.
@Cinek93 korbowego, jak mechanik mówi że sterownik to bierz od niego auto, nie zna się, bez czujnika wałka rozrządu by zapalił, a ten od wału często nie daje błędów, febi jest ok jak chcesz zamiennik
via Android
  • 0
@malebro @bubel119 No takie majstry właśnie.
Teraz odpala normalnie ale po prostu nie ma mocy.
Ok to zamówię ten czujnik wału korbowego. Wezmę zamiennik febi jak mówisz. Z tym ECU się wstrzymam w takim razie. W sensie już zamówiłem używkę ale nie będę zawoził do elektronika.

Ogólnie to po tej całej sytuacji jak zgasł i już nie chciał odpalić to po scholowaniu podłączyłem się swoim kabelkiem właśnie i sprawdziłem błędy w sterowniku