Wpis z mikrobloga

Uszanowanie
Planuje kupić swoją pierwszą gitare elektryczną. Na ten moment mam plan, że kupie gitare za 1000-1200zł, do tego jakiś interfejs i amp simulator. Podłącze to wszystko do PC i głośników, czyli Edifier R2600. Ma to sens? Dodam, że przeczytałem kilka artykułów, ale i tak jestem kompletnie zielony w temacie, więc mogę pisać totalne głupoty
#gitara #gitaraelektryczna
  • 20
@Grubszy123: sam kupiłem podobny zestaw i nawet to hulało przy czym interfejs i amp simulator miałem w jednym - Nux Mighty Plug MP-2 - i fajnie to działało tylko dla wygody dokupiłem sobie kabelek i dorobiłem podstawkę pod wtyczkę żeby była na biurku. Osobiście wiem że zrobiłem błąd po powinienem był kupić NUX MG-300 jak był jeszcze za 450 zł. Teraz to wszystko leży zakurzone w kącie bo nie poczułem miłości
@Grubszy123: Będzie działać, ja też tak gram, to całkiem wygodne rozwiązanie. Jeśli dopiero zaczynasz, to radziłbym się nie skupiać za mocno na sprzęcie, nie kupować ogromnych pakietów symulacji (można grać z powodzeniem na darmowym bias fx 2, wg mnie ma wszystko czego potrzeba na początku, jeśli dalej to demo jest dostępne), tylko po prostu graj jak najwięcej i ciesz się tym. Mogę ci jeszcze odradzić, wbrew temu, co piszą w internecie,
@Arl0: Słyszałem, że warto kupować używki, ale niestety będzie to moja pierwsza gitara, więc nie będę wiedział jak sprawdzić czy dany sprzęt jest całkowicie sprawny. W związku z tym zostaje mi kupowanei nowych
@Grubszy123: dowolny interfejs entry-level będzie git, obczaj sobie dostępne vst-ki - z tych najpopularniejszych to są:
- neural dsp,
- guitar rig (kontakt),
- biax fx,
- amplitube.
Ja sam korzystam z neurala, bo nie lubię dużo grzebać w presetach, ale mam też brzmienie jak gówno także no ¯\(ツ)/¯

Co do głośników, to mam podobny setup z edifierami, musiałem tylko kupić przejściowkę z jacka na czincze. Musisz mieć także w interfejsie