Wpis z mikrobloga

Hej. Zauważyłem, że ostatnio telefon ładuje mi się jakby dłużej, wolniej. Za pomocą apki sprawdziłem prąd ładowania i nie przekracza on 700-800 mA (a najczęściej jest 150-300) na oryginalnym kablu, którego od zawsze używam. Zmieniłem przewód USB C z oryginalnego na inny, prąd podskakuje do 1400-1600 mA I tak się utrzymuje. Zmieniłem na kolejny z microUSB i adapterem na USB C - prąd 1400-1600 stabilnie. Próbowałem różnych ładowarek z różnymi kablami i tylko na jednym, oryginalnym jest problem ze zbyt małym prądem. Zaczął mi wyskakiwać nawet komunikat, że niski prąd ładowania, żeby sprawdzić podłączenie kabla. Przewód normalnie przesyła dane między telefonem a komputerem. Pytanie, bo jestem w tej materii zielony - czy przewód USB C ma jakąś elektronikę, która się mogła sfajczyć? Tylko przy tym kablu zauważyłem, że końcówka (to wpięta w telefon) i ładowarka są mocno ciepłe po ładowaniu. Kupiłem nowy kabel, który po 3 dniach też zaczął wykazywać problem z niskim prądem ładowania. Nie wiem już, czy to mój telefon psuje kable czy co się dzieje. Na innym telefonie też jest mniejszy prąd ładowania z użyciem tego przewodu. Może wypowie się specjalista? Nowy przewód był z IKEA, kupiłem go wiedziony pozytywna opinia pana z kanału Rafał Bielawski iFixthis , który zrobił wnikliwy test kabla Lightning.

#elektronika #informatyka #kiciochpyta #smartfon #telefony
  • 9
@mcichy10: raczej w drugą stronę, jeden z mirków (elektronik serwisant) prowadzi kanał na yt gdzie ostrzega użytkowników iPhonów przed tanimi przewodami z lewymi emarkerami. Mówił że spotkał się z uszkodzonymi telefonami od Apple przez podrobione przewody, nic nie mówił o takich sytuacjach z telefonami postawionymi na Androidzie.
Im większy prąd puścisz przez przewód ten może bardziej się grzać. Im wyższe napięcie będzie, tym lepsza izolacja jest potrzebna. Jak przewód nie spełni
@mcichy10:


No to może przewód po prostu dokonał żywota. Oryginał czy nie, już parametrów nie trzyma.

Tak jak piszesz.