Wpis z mikrobloga

Hej Mirki,
Chciałbym się dokształcić w IT i potrzebuję porady. Od 3 lat pracuję w branży i głównie zajmuje się handlem sprzętem i usługami wewnątrz komercyjnego Data Center. W sumie to do branży wpadłem przez przypadek, ale planuję się dokształcić z podstaw i zostać na dłuzej. Na codzień spotykam się z całym IT, od serwerów/macierzy/sieciówki, po cały Hardware. Reszta to systemy, sieć, licencje itp. Mamy w ofercie m.in. replikację bazy Oracle czy kubernetesa.

Zastanawiam się nad dokształceniem. Brakuje mi podstaw. Niby uczę się na własną rękę, ale są to materiały pod egzamin technika. Od zera poznaje co to DNSy, VMware, czy VLANy.

Niedawno pojawił się pomysł, aby zapisać się do liceum weekendowego na technika informatyka. Zakres materiału to INF02 – I ten materiał mi jak najbardziej odpowiada, ale.. Technik Informatyk składa się z dwóch egzaminów: INF 02 I INF O3.

Inf 03 to dawne E14 oraz EE9, czyli:
Kwalifikacja E14 - Tworzenie aplikacji internetowych i baz danych oraz administrowanie bazami
Kwalifikacja EE9 - Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych

Teoretycznie będą tam podstawy programowania I baz danych.
Problem polega na tym, że w szkole weekendowej obok mnie obecnie zaczyna się nabór na właśnie samo INF 03, który trwa 7 miesięcy i kończy sie egzaminem. Potem pewnie otworzą INF02, który trwa 12 miesięcy – I jak zdałbym 03 a potem 02, to na końcu uzyskałbym tytuł technika informatyka.

Na dyplomie mi nie zależy, bo jestem inżynierem w innej dziedzinie.
Zastanawiam się czy zapisać się najpierw na ten INF03 I potem zrobić drugi, czy to olać I poczekać aż otworzą INF02?

Dodatkowo dodaje tag programowanie, bo E14 to typowo podstawy programowania, które nigdy nigdzie mi się nie przydały – I nawet nie próbowałem zaczynać, chociaż pewnie będzie tam jakaś prosta stronka z HTML/CSS.
E14 to także podstawy baz danych - no i to już bardziej mógłbym wykorzystać.