Wpis z mikrobloga

Wtedy jeszcze chyba nie widzieli powodu, bo szlo dobrze. Do tego widzieli jak ruskom idzie zdobywanie Bachmutu. Rozumiem tez myslenie usa w kontekscie nie przekazywania ukrainskim pilotom wiedzy o f16 bez wyraznej potrzeby. Gorzej, ze takie szkolenia dlugo trwaja i teraz kiedy sa potrzebne to ich nie ma
@wjtk123: ciekawe że amraamy na belkach na końcówkach skrzydeł, a sidewindery najbliżej kadłuba. Chłopski rozum podpowiada że ciężkie (aim-120) powinno być bliżej srodka a małe (aim-9) daleko. Ciekawe czemu jest jak jest?
@wjtk123: ok, poguglałem. Hipoteza o flatterze również się przewija, ale bardziej prawdopodobna wydaje się inna:
https://aviation.stackexchange.com/questions/82915/why-are-amraams-often-mounted-on-the-f-16s-wingtip-hardpoints
W skrócie chodzi o to żeby te z koncowek skrzydeł odpalic jako pierwsze jeszcze spoza zasięgu wzrokowego (BVR), ponieważ te punkty mają nizsze ograniczenia dopuszczalnych przeciążeń. Także trzeba je opóźnić przed ew. Walką manewrową.

Ma sens