Wpis z mikrobloga

#opony #motoryzacja #samochody

Potrzebuje opon. Samochod to A5 3.0TDI quatrro. Mam 2 komplety kol. 17” zima 19” lato. Zimowki na 17” sa do smietnika. 19” na lato jeszcze max 2 sezony wytrzymaja. Teraz mam dylemat. Isc w 2 komplety i wieksze koszta, czy odpuscic i zostawic 19” 17” sprzedac i kupic caloroczne?
Jesli caloroczne to jakie? Budzet w sumie jaki ma byc to bedzie.
Rozmiar letnich to 245/35/R19.

Przebieg roczny to max 10k, ale blizej 5k.

Co robic?

  • Bawic sie w 2 komplety opon letnie/zimowe 48.1% (25)
  • Caloroczne 19” 51.9% (27)

Oddanych głosów: 52

  • 15
  • Odpowiedz
@Zulf Ja miałem podobną zagwozdke. Z tym że zimowe już na śmietniku a letnie max na sezon (2szt może na 2). Ale na zimę biorę średniaki Klebera. A na lato to planuje coś premium ale to się później zastanowię. Jeszcze kwestia druga czy jeździcie tym audi zimą w góry. A czy kupienie wielosezonu to mniejsze koszta? Nie koniecznie bo zużyjesz je szybciej. Ale za to też później znowu będziesz miał świeże
  • Odpowiedz
  • 0
@Scorpio412

Planowalem pojechac w gory, ale to pierwszy raz od x czasu. Mysle ze w quatrro sie dotrulam pod niewielkie gorki na calorocznych. Wlasnie kolejnym plusem jest to, ze beda regularnie swieze, ale z drugiej strony jak mowi @kexus512 jesli maja trzymac jak gowno, to mija sie to z celem. Chetnie bym posluchal ludzi co jezdza na wielosezonowych, jakie maja odczucia po przesiadce z typowo zimowych i uzytkuja wielosezon w
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@majk_emigrant: Przez najblizszy czas, funkcja tego samochodu bedzie doturlanie zolny 5km do roboty i powrot. Uzytkuje to kobieta wiec zaden kraweznik i dziura w miescie nie jest niestraszna, wiec 17 z wiekszym balonem bardziej sie sprawdzi w perspektywy zimy/zasp i uzytkowniczki. Ale niestety ten samochod na 17" wyglada jak kasztan i cała robotę robią wieksze felgi.
  • Odpowiedz
17 z wiekszym balonem bardziej sie sprawdzi w perspektywy zimy/zasp


@Zulf: jak nie mieszkasz w okolicach Zakopanego czy innych Ustrzyk Górnych to szkoda sobie nawet zawracać głowę takimi pierdołami. Ostatnią prawdziwą zimę którą pamiętam to mieliśmy chyba w 2010 roku. Od tamtej pory jeździmy głównie po suchym albo mokrym asfalcie i w tym przypadku całoroczne są dużo lepsze od zimowych. A te jednodniowe zimowe zrywy co się zdarzają raz na
  • Odpowiedz
@Zulf: Pierwsze primo, to przy 4x4 dobre całoroczne opony będą lepsze od najlepszych zimówek na jednej osi - nawet w alpach w śnieżycę. W lato po autostradzie jeździ się bez różnicy o ile nie wchodzisz w ciasny zakręt przy 200 km/h+. A przy takim przebiegu zmienianie opon co sezon jest trochę bez sensu. jeśli nie masz w okolicy permanentnie dziurawiących się dróg to 19" przy grubości 35 jeszcze styknie w
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@Bejro:

dobre całoroczne opony będą lepsze od najlepszych zimówek na jednej osi


Lepsze przy przyspieszaniu to tak, bardziej chodzi mi o hamowanie a tu os napedowa ma marginalne
  • Odpowiedz
@Zulf: Przy hamowaniu napęd nie ma znaczenia ale różnica między całorocznymi a zimowymi rzadko będzie mieć jakiekolwiek znaczenie, w innym przypadku korekcja toru jazdy przy 4x4 zrobi swoje.

Mam nadzieje, ze ogarniasz, ze jest to iloraz szerokosci przez wysokosc * 100 a nie jest to stała wartosc w kadej gumie

No tak, z tym, że sama proporcja też ma znaczenie.
  • Odpowiedz
  • 0
@Bejro Ja wiem ze mam dylemat jak dupa z okresem, roznica beda niewyczuwalne. Ale gdyby ktos polecil jakas dobra gume caloroczna w 19” albo jakis test to chetnie sprawdze
  • Odpowiedz
@Zulf: goodyeary vectory 3 jak cena nie gra roli.. czwórkę na pewno trzeba będzie rzucić, ale są to imho najlepsze opony z których na pewno będziesz zadowolony.
  • Odpowiedz