Wpis z mikrobloga

Szukam dobrych opon w góry, aby na zjazdach zapewniały przyczepność, ale żeby nie generowały dużych oporów na płaskim i na podjazdach. Czy ktoś może polecić dobry zestaw na tył i przód?

Chodzi o jazdę po polskich górach, gdzie są kamienie i sypkie / wilgotne szutry.

Muszę zmienić WTB Ranger 2.2" na coś innego, bo są ciężkie i mają słabą przyczepność, a jak mocniej obniżę ciśnienie, to są niestabilne. Pierwszy raz czułem się niestabilnie na szutrze, a tak dla porównania, to kiedyś na szutrach cisnąłem ile wlezie, miałem wtedy opony Small Block 8 Pro 1,9" i na zjazdach nie puszczałem hamulców.

Przeczytałem kilka przewodników po oponach i dalej nic nie wiem.

Różne opony ludzie polecają:
- X-King (mam w tanim rowerze, którym po górach nie jeździłem)
- Race King (na tył)
- Vittoria Barzo
- Maxxis Aspen (raczej dla zaawansowanych?)
- Racing Ray + Racing Ralph
- Maxxis Ikon (miałem raz na lokalnym XC, sprawdziły się, ale w góry nie za słabe?)

Może jakaś opona typu downhill/enduro? Ale na płaskim i na podjazdach będę tracić.

#rower #mtb
  • 8
  • Odpowiedz
@SendMeAnAngel: mam w trailówce Maxxis Dissector i fajnie mi się na nich jeździ, taka uniwersalna opona. Sporo w niej przejeździłem po szlakach górskich, jeździłem w niej po bikeparkach i dawały radę, startowałem też w amatorskim maratonie. Ale nie mam wielkiego porównania, bo w drugim rowerze mam ciężkie typowe opony do enduro.
  • Odpowiedz
aby na zjazdach zapewniały przyczepność, ale żeby nie generowały dużych oporów na płaskim i na podjazdach


@SendMeAnAngel: te wymagania się wykluczają. Ale żeby w miarę je pogodzić wrzucilbym cos w stylu Maxxis Minion DHR II na przód w mieszance Maxx Terra I Maxxis Minion SS dual na tył, jak nie jeździsz dużo po mokrym to będzie git
  • Odpowiedz
Ja mam w HT trailówce zestaw Vittoria Mezcal i Morsa. Mezcal jest super, pod warunkiem, że jest sucho.
Morsa z kolei jest super zawsze, przy czym nie jest to jakaś ultra szybka opona na asfalcie.
Mam wersję z grafenem z poprzedniej edycji.
Ja swój zestaw męczę 4 sezon i kolejnego już raczej nie ma szans.
  • Odpowiedz
te wymagania się wykluczają. Ale żeby w miarę je pogodzić wrzucilbym cos w stylu Maxxis Minion DHR II na przód w mieszance Maxx Terra I Maxxis Minion SS dual na tył, jak nie jeździsz dużo po mokrym to będzie git


@teryuu: Propozycja wydaje się ok.

Ale tak patrzę na wagę:

Minion SS - 800-820 g
Minion DHR II - 855 g

Mam teraz te, które ważą niewiele mniej, bo 772 g
  • Odpowiedz
Ale tak patrzę na wagę:


Minion SS - 800-820 g

Minion DHR II - 855 g


Mam teraz te, które ważą niewiele mniej, bo 772 g


@SendMeAnAngel: albo chcesz niską wagę albo porządną oponę z dobrym casingiem i mieszanka gumy. Tych zaoszczędzonych 200g nawet nie odczujesz, a jak tak bardzo chcesz to wysraj się porządnie przed jazdą i zaoszczędzisz więcej.
Aspen w porządne góry bym nie brał, ewentualnie na tył, to
  • Odpowiedz
@SendMeAnAngel weź też pod uwagę, że jak ktoś się ściąga to prawdopodobnie ma lepszą technikę od Ciebie i zależy mu na wadze, a ryra go cena i wytrzymałość tych opon. Ten Aspen mnie osobiście w ogóle nie przekonuje tym rzadkim klockiem bo to ani na napędowa oponę a przez marna szerokość 2,25 też bym tego na przód nie zakładał.
  • Odpowiedz