Wpis z mikrobloga

Chopy, nie znam się zupełnie na domkach (nawet znajomi wszyscy w mieszkaniach siedzą) a będę oglądał pierwszy raz w życiu domek, który może chciałbym kupić. Na co zwrócić uwagę? Co sprawdzić? Lokalizacja mi się podoba, cena też spoko ~700k za ~100m, a działka ~400m, do tego garaż, jakieś budynki gospodarcze. Na chwilę obecną wiem, że piętro jest świeższe, bo mieszkał tam syn babki, a na parterze tragedii nie ma, no ale mieszka tam stara baba. Pracuję zdalnie, a internet tam nie rozpieszcza, no ale coś jest, jakoś tam się przeżyje.

Ogólnie chciałem kupić większe mieszkanie z ogródkiem, no ale ta chałupa mi się podoba + nie jest to bliźniak/segment, że mam za ścianą sąsiada, po prostu wolnostojący domek.
#nieruchomosci
  • 9
@lukiboss:
Weź kogoś kto ma dom. Ojca, teścia, wuja, kolegę. Ogólnie trzeba uważać na wilgoć idącą od fundamentów. Stan instalacji typu centralne ogrzewanie też trzeba ocenić. Popatrzeć jak dach się trzyma itp.
@rossecki: no mało, ale ja nie potrzebuję lasu dla siebie. Przykładowo mieszkanie z ogródkiem 100m to już było sporo miejsca. Chcę jedynie żeby pies miał gdzie pochodzić, może jakiś mały basen rozkładany i tyle.

@tos-1_buratino no właśnie nie mam nikogo takiego pod ręką. Ziomek mi doradził żebym rzeczoznawcę wziął jak będę zainteresowany, ma to sens?
@lukiboss: pęknięcia, zawilgocenia, jakie ogrzewanie, jakie szambo/kanalizacja, kto/co jest za płotem, w jakim stanie jest dach... albo może inaczej.

Za pierwszym razem pojedź na luzie i zobacz czy Ci się subiektywnie podoba, czy widzisz swoje życie w tym miejscu.
Jak odpowiedź będzie twierdząca to za drugim razem weź audytora z uprawnieniami inspektora nadzoru budowlanego, niech wszystko sprawdzi od góry do dołu.
@lukiboss: Bierze rzeczoznawce (Gościa od odbiorów).
Zapłacisz <1k PLN i dostaniesz wszystkie problemy na tacy.