Wpis z mikrobloga

@Fabiosek1 mam do Ciebie dwa luźne pytania bez spiny:

1. Jakiś czas temu napisałeś na wykopie, że podjęliście decyzję o anulowaniu drugiej części DK i będzie tylko jedna, ta mająca miejsce na wyspie Vaduz. Natomiast w Waszym oświadczeniu na Fb napisaliście, że:

Jakiś czas temu podjęliśmy decyzję o zredukowaniu części „Vaduz” (DK 1) i połączeniu jej z Khorinis (DK 2), aby zwiększyć szansę na przygotowaniu dubbingu do obu planowanych wcześniej części modyfikacji.


Czyli z tego można wywnioskować, że jednak w planach nadal była druga część DK. Czy mógłbyś oficjalnie potwierdzić, czy do momentu zakończenia projektu w planach były dwie części moda czy ostatecznie tylko jedna?

2. Gdzieś indziej przeczytałem Twój komentarz, że pod koniec tego roku miał się pojawić jakiś raport z prac nad DK. Czy możesz w skrócie opisać, co miał zawierać ów raport?

#gothic #dziejekhorinis
  • 14
  • Odpowiedz
Ja od siebie jeszcze zadam pytanie, czy skoro anulowali projekt to czy mają wciąż coś przeciwko, by używać materiałów z wycieku na własny użytek? Wrzucać filmy na YT prezentujące jej zawartość oraz by używać assetów z wycieku w własnych modach
  • Odpowiedz
@Counter-Cz3si0: Tak, mamy coś przeciwko, bo to były ostatnie miesiące/pół roku przed pracy, która faktycznie w jakiś sposób owocowała (a nie było to tylko dogorywaniem moda i zmianą dachówek), więc jako autorzy assetów mamy prawo do tego, by zrobić z tym co chcemy - usunąć w zapomnienie, oddać sąsiadce za nudesa lub sprzedać za pieniądze, jeśli ktoś miałby taką ochotę. Te dwa ostatnie to są oczywiście abstrakcyjne przykłady, ale generalnie
  • Odpowiedz
@maciorqa: 1. Napisałem enigmatycznie, bo choć miała być jedna część, to niekoniecznie musiało być to tylko "DK1" (Vaduz) ;).
2. Nigdzie nie było napisane "raport z prac", bo to kojarzy się już tak samo źle jak "oświadczenie" czy "plany na" albo "zwiastun premiery" (w zasadzie dużo tego typu słówek już niestety źle się kojarzy). To miała być raczej krótka i konkretna informacja niż litania, której i tak czytać, a oczekiwałby
  • Odpowiedz
@Fabiosek1: a co twórca new balansu sądzi o używaniu assetow z wiedźmina 2, wiedźmina 3, skyrima i zapewne innych gier? Całkowicie zgadzam się z tym że prawa autorskie to ważna rzecz, ale likier/haart wychodzi tutaj na niezłego hipokrytę.
  • Odpowiedz
@Wookie2020: Nie wiem czy wiesz, ale twórcy Wiedźmina (CDP) nie mieli nic przeciwko temu, by używać assety z ich gier w fanowskich projektach. Jeśli dobrze pamiętam, to bethesda miała również podobne podejście - oni są bardzo przyjaźni modderom, nawet chyba jak nie ich gier. Ale tutaj nie dam sobie ręki uciąć, kiedyś na pewno gdzieś o czym czytałem, jak ktoś wprost kogoś tam pytał (na pewno te z Wiedźmina). Inna
  • Odpowiedz
@miloszy: Tak, napisałem, że zostanie to zrobione, ale założenia były nieco inne.

Przede wszystkim:

1. Jakie chcesz/chcieliby gracze te toole?
2. Ma to znaczenie czy dopracowane, czy nie? Niektóre tak jak pisałem miały mieć jeszcze "ostatnie poprawki" przed puszczeniem. Nigdy nie chcieliśmy tego trzymać w szafie, bo inni mogliby skorzystać, może nawet współtworzyć tego toola - to trochę inna idea niż samych "pojedynczych plików", rozróżnienie "gry" od narzędzia, do jego
  • Odpowiedz
@DamianO1995: Rozmawiałem z twórcą programu już miesiąc temu. Chcieliśmy jeszcze jedną rzecz dorobić przed oficjalnym puszczeniem wersji aktualnej. Oczywiście będzie to udostępnione. Rozmawiałem też dziś z jednym z dwóch twórców naszej wersji Gothic World Editor (Unity), też zostanie to udostępnione. Oczywiście uwzględniając wszystkie znane przez nas błędy/braki w obu tych programach (i co ewentualnie było do zrobienia - do GMC mieliśmy trello i na liście jest jeszcze tego sporo).

Co
  • Odpowiedz
@miloszy: Takie publiczne repozytorium DK mieliśmy na Githubie, korzystaliśmy bardziej z Gitlaba, pewnie przeniesiemy to wszystko na Githuba, ale tak, nie planowaliśmy tego udostępniać w innej formie, jak właśnie tam - kto będzie chciał, to będzie miał kod źrodłowy, a do pobrania i tak będzie plik wykonywalny.
  • Odpowiedz