Aktywne Wpisy
Będzie:
- Walka do ostatniego Ukraińca, utracone pokolenia 41.4% (155)
- Włączenie się wojsk NATO 23.3% (87)
- Mordo, teraz Ukraina zmieli Rosję 35.3% (132)
P0PEYE +17
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
W najbliższej przyszłości planowałem wymienić auto, ale mam dylemat na co. Rodzina się powiększy i szukam czegoś dla kombinacji 2+2 (jedno dziecko 3 lata, drugie w drodze). Auto użytkowane w 90% w mieście, na krótkich dystansach. W pierwszej chwili pojawił się pomysł Toyoty Corolli w hybrydzie, ale obawiam się, że auto może być zbyt małe. Myślałem też o czymś w rodzaju minivana (jakiś Touran, itp). Tutaj zaczynają się dylematy - z jednej strony Toyota raczej lepsza z punktu widzenia ekonomii (mniejsze spalanie, tańsza w serwisowaniu, itp), ale jednocześnie mniejsza i przy dwóch fotelikach z tyłu, nikt więcej do tyłu nie wejdzie (a również i z przodu może być niewiele miejsca). Z drugiej strony auto typu Touran, w którym zakładam że przy dwóch fotelikach spokojnie wejdzie jeszcze dorosła osoba, miejsca na pewno też więcej (i pewnie lepiej wygłuszony, lepszy komfort jazdy), jednocześnie zakładam że w mieście spali więcej, eksploatacja będzie bardziej kosztowna i przy takim typie jazdy obarczony większym ryzykiem awarii (i to zapewne kosztownej). I tutaj chciałem się poradzić was, poprosić o sugestie. Tak jak pisałem, auto użytkowane w 90% w mieście (raz-dwa razy w roku jakiś dalszy wyjazd, kilkaset km), roczne przebiegi na poziomie 10 tys. Docelowo wolałbym opcję gdzie przy dwóch fotelikach z tyłu, do tyłu by się zmieściła jeszcze jedna osoba.
Budżet zakładałem do 150 tys i raczej celowałem w auta młodsze, od 2019 roku (raczej planuję autem jeździć jak najdłużej, więc wolałbym nie zaczynać na start z 8 czy 10-latkiem).
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
#samochody #motoryzacja
dwa foteliki z tyłu i spokojnie wejdzie dorosła osoba w środek.
@modzelem z tego co się wstępnie orientowałem to smax występuje z silnikiem 1.5 ecoboost, który podobno jest dość drogi w utrzymaniu albo
Za 150k masz np. nowego Qashqai.
Tak tira od razu xD
A tak serio jeśli potrzebujesz jakiegoś auta ciut większego to może idź w kombiwana pokroju Caddy, Kangoo, Partnera, C-max czy może jakieś nawet ciut starsze auto pokroju Voyagera. Touran to taki Passat który więcej pali jedynie przez stosunek masy mocy i wielkości
@trawel: To kup kompakta takiego jak Ceed SW lub Octavia a nie najmniejszego kompakta jaki istnieje w segmencie (Corolla) Spełni wymagania taniego utrzymania, a jak dzieci dorosną i będą miały podkładki to wtedy wejdzie trzecia osoba - inaczej niech sobie jedzie MPK/taxi bo
Co do awaryjności aut, chodziło mi o to że taka corolla w hybrydzie jest "pozbawiona" niektórych elementów, które mogą się zużywać/popsuć, czy dajmy na to przekładnia planetarna która podobno jest
Weź sobie w miarę mały silnik, nawet
Co prawda trochę minęło, ale tak z ciekawości przejrzałem corollę w podstawowym wyposażeniu, cena katalogowa 127k i tak przeglądając to kia ceed o podobnym wyposażeniu to są podobne koszty, więc niby najbardziej podstawowa kia kosztuje niecałe 100k, ale w corolli w podstawowej wersji jest dużo lepiej wyposażony, więc dla mnie nie można tego porównywać w ten sposób.
Jeśli chodzi o kolejkę, to ostatnio czytałem fora toyoty i ludzie zamawiający wersję
Toyota jest gorsza oraz gorzej wykończona w podstawowej wersji (estetycznie najbardziej, z KIA nie biore opcji S nawet pod uwage bo takich aut nikt nie kupuje). KIA Ceed z salonu miałem i sprzedałem 4k drożej po dwóch latach jazdy . W
Porównaj jeszcze raz parametry oraz wnętrze bo ja to robiłem rok temu
@trawel: mechanicznie turbosprężarka nie ma nic do jazdy miejskiej, z współczesnymi benzynami nic się nie dzieje. DSG faktycznie mogłoby być problemem dlatego jak już to radziłbym rozważać inne auta z manualem ale za to np szybsze/większe/lepiej wyposażone. DSG radzi sobie dobrze w jeździe miejskiej ale nienawidzi jazdy w korkach, w szczególności podjeżdżania co kilkadziesiat metrów i stawania
Jeszcze raz dzięki